Vi som liker svensk bil-humor:
Er dette Volvos mest respektløse reklamepåfunn?
Syv frekke Volvo-budskap dyrker fart, begjær og det som verre er.
Å være frekk
i kjeften hjelper i forbausende mange sammenhenger. Også om du er en beskjeden bilprodusent
fra et lite land.
Volvo er kanskje kjent som traust, trygg og forutsigbar, men merket har også tatt rollen som en irriterende utfordrer.
På det beste har reklamebudskapene vært like storkjeftede
som bilene er solide.
På 1980-tallet slapp Volvo endelig en motor som bikket 160 hester.
Begeistringen
over turbo-versjonen fikk svenskene til å sammenligne seg med både Porsche,
Lotus og Lamborghini.
Ettersom «fart» kan være vanskelig å demonstrere på stillestående bilder, parkerte Volvos fotograf 240 og 740-serien ved siden av respekterte sportsbiler.
Tålte «alt»
Til fotografiet av en Porsche og en 740 kunne man lese: «For en fartsradar ser de helt like ut»: Med andre ord: Volvo antydet at de to kjøretøyene gikk like fort, uten å påstå det i rene ord.
I 1962 startet Carl Ally og kollegaen Amil Cargano reklamebyrå med nervene i høyspenn. Første og eneste oppdragsgiver var importøren av svenske Volvo, som kjempet om oppmerksomhet og plass på USAs salgsstatistikk.
I likhet med Volvo måtte det
nystartede byrået bevise at det hadde livets rett – og kom opp med slagordet
«Drive it like you hate it».
Oversatt til norsk lyder ideen omtrent slik: «Uansett hvor mye juling du gir den, og hvor hardt du kjører, vil en Volvo tåle behandlingen».
Bilenes tykke stålkarosseri og panservogn-aktige design bidro til å gjøre påstanden sann.
Reklame er som kjent løgn, men Volvo-produktene var den beste reklamen: Amerikanerne og vi andre erfarte at Volvo holder i flere år etter at andre biler er vraket.
Det vi snakker om denne sommeren, prater vi kanskje ikke om til høsten. I gamle dager kunne folk sifrene 343, 242, 244, 245 og 264 like godt som navnet på barna sine.
Volvoer var å se i alle lyskryss, på alle motorveier og landeveier, på
gatehjørner og på tun, i garasjer og bakgårder.
Nøkkelegenskap nummer én
Så begynte folk å nevne fremmede navn: «Toyota, Mazda, Datsun (senere Nissan) og Subaru». Japanerne glefset markedsandeler, og Volvos markedsavdeling kunne ikke bare sitte passiv og la seg spise opp.
På rene,
ryddige kontorer i Gøteborg stilte pent kledde, velpleide medarbeidere seg
spørsmålet: «Hva er det Volvo har, som ingen andre kan skryte av»?
«Sikkerhet»? Dét hadde verden allerede hørt om. «Klassisk design»? Slikt visste folk allerede. «Stor lasteevne»? Sånne greier tok stamkundene for gitt.
Man diskuterte så hjernen ble svett. Etter
lang tids knakende tenking kom man fram til dette: «Volvo er svensk». Det som
skiller Volvo fra røkla, er at bilene er bygget for å tåle svenske påkjenninger:
Røffe veier, sprengkulde og store skogsdyr.
Sverige er fullt av elg. En fullvoksen elgokse veier bortimot 800 kilo. En kollisjon med en vanlig bil får fatale konsekvenser. Et sammenstøt med en Volvo vil mest sannsynlig få færre følger (for passasjerene – dessverre ikke for den stakkars elgen).
Annonseteksten «Det finns inga älgar i Japan» var født, og ble
en slager som man viste hverandre. Volvo var på nytt snakkis nummer ett – foran
Toyota, Mazda – og hva de nå alle heter.
I 1934 kunne André Citroën skryte av forhjulsdrift som ga revolusjonerende, stabil kjøreopplevelse.
50 år senere tilbød Volvo 240 fortsatt kun bakhjulsdrift. I
mellomtiden hadde stadig flere konkurrenter gått over til trekk på forhjulene.
Eksperter vil kunne fortelle at forhjulsdrift ofte er vel så bra på vrient vinterføre som firehjulstrekk. På 1980-tallet fikk aldri Volvo 4x4, mest sannsynlig på grunn av for høye utviklings- og produksjonskostnader. Mangelen var en skam for forhandlerne, som så kunder vende blikket mot Subaru, Jeep og andre.
Les om flere bilentusiaster her!
-
Vi som:
Har Eskil (19) Møre og Romsdals mest snobbete slede?
-
Vi som dyrker røde (bil)detaljer:
Rød bil gir mange fordeler
-
Vi som liker presidentbil-klassikere:
Var han USA-presidenten med tidenes beste bilsmak?
-
Vi som kapper biltaket:
Kappsagen endret Odd-Egils Amazon brutalt
-
Vi som oppdrar barn med gammal bil:
Babyene som får bil inn med morsmelka
-
For deg som har mye penger:
Hva tror du denne Porsche-fargen koster?
-
Vi som liker vinterlig bilmoro:
11 fæle, fine historier om bilvinter
-
Vi som elsker bilutstillinger
Norske bilmesser: 100 år med gleder (og skuffelser)
-
Vi som er grådig glad i Granada:
Husker du Ford Grandiosa? Eller var det Granada ...
-
Vi som dyrker Opel-moro:
Disse Opel-entusiastene spiser Ford til frokost
-
Yaris til 1,2 mill:
Det finnes bare én, Jonas måtte søke om å få kjøpe den
-
Vi som digger gamle ting:
Syv på topp: Tingene vi ikke visste vi trengte
-
Vi som vil ha gøy elbil:
Abarth – Norges mest befriende ufornuftige elbil?
-
Vi som liker lave biler og høy musikk:
Det artigste som har skjedd på Oslos tristeste p-plass?
-
Vi som liker «Treffet under brua»:
Norges særeste kjøretøy samles på denne grusen
-
Vi som liker bil og båt bryggelangs:
Bilene som (nesten) matcher båtene
-
Test: Hyundai Ioniq 5 N
Bilen alle bør ha kjørt én gang i livet
-
Vi som feirer Ford Fiesta:
Solgte fiskejolla for å få råd til denne
-
Vi som kjører full sommer om høsten:
Erling gjør sommeren 3,9 meter lengre
-
Vi som nyter klassikere i farta:
Er Terje Norges raskeste Opel-rytter?
-
Vi som kjører vintage Audi:
Er Audi enda penere 40 år etter?
-
Vi som liker eksotiske biler:
Stygge har aldri sluppet inn her (biler, altså…)
-
Vi som liker olympiske leker (og biler):
Her er OL-byens politibiler med best kondis
-
Jeg som elsker bilen min:
– Etter ti sekunder ble jeg «Tesla-gal»
-
Vi som bruker bilen til fest:
De frekke bryllupsbilene som får gjestene til å prate
-
Jeg som elsker bilen min...
«Hadde jeg visst at fiffen kjører G-Wagen, hadde jeg aldri kjøpt den»
-
Jeg som elsker bilen min:
Er han Norges mektigste Alfa-hann?
-
Vi som ergrer oss over andre
7 på topp: Feriebilistene vi elsker å hate
-
Vi som vil kjøre på strøm med stil:
Finnes elbiler som ikke er stygge? Her er fem
-
Vi som dyrker svinger:
Rette veier føles helt feil for disse folka
-
Vi som utforsker fransk bilkultur:
Den er tysk ... eller, nei ...?
-
Vi som liker svensk bil-humor:
Er dette Volvos mest respektløse reklamepåfunn?
-
Vi som liker biltreff i åkeren:
Du vet du er ung når du liker gamle biler
-
Vi som deltar på «Fjordluft»:
Da Aksel Lund Svindal kjørte slalåm mellom to hundre klassikere
-
Vi som er publikum på sportsbiltreff:
Norges sportsbiler parkert på én plen
-
Vi som liker markeder OG veterankjøretøy:
Er gjenbruk å kjøre bestefars bil?
-
Vi som kombinerer bil og rock:
Her er stedet der bilene har farger!
-
Vi som liker kabriolet-folk:
Se opp for landeveiens cruiseturister!
-
Vi som feirer «Mustang 60 år»:
Mustang-mennesker er de beste festløvene
-
Vi som elsker bakgårdsbiler:
Se nordmenns skjulte bil-moro
-
Vi som samles til beltebil-treff:
Er dette Norges mest elskede bil uten hjul?
-
Vi som deler bil, glede og sorger:
Er dette Norges verste biler og beste ungdom?
-
Vi som kjører Toyotas Tesla:
Er denne Tesla-Toyotaen Norges største påskeegg?
-
Vi som sosialiserer med bil:
Er veteranbil Norges mest populære fritidsaktivitet?
-
Vi som tar lappen med manuelt gir:
Dreper automatgir nordmenns følelsesliv?
-
Vi som har hatt barsk bil:
– Den viste seg å være sveiset sammen av to biler
-
Vi som solgte drømmebilen:
Er dette den type skilsmisse nordmenn angrer mest på?
-
Vi som har medfødt bilinteresse:
I disse familiene er bilgalskapen arvelig
-
Vi som prater og ler høyt på elbilmesse:
Hva skal vi med apper når vi heller kan møte folk?
-
Vi som kjører et ukjent merke:
Disse folkene kjører Norges minst kjente biler
De store Volvoenes grunnkonstruksjon stammet fra lanseringen av 1960-tallets 140-serie, som igjen bygget på 1950-tallets Amazon.
Ombygging til firehjulstrekk var
derfor uaktuelt, og ville uansett rokket ved de svenske skapningenes spesielle
karakter.
Volvos reklamehoder kom opp med ideen: «La oss sammenligne 240-familien med attraktive sportsbiler som Chevrolet Corvette, Porsche 911, og Ferrari 308». Hva disse hadde tilfelles? Jo, at sta tro på bakhjulsdrift gir mest moro for pengene.
Noen merker selger på gode egenskaper. Andre på pris. Atter andre BARE på pris.
Den siste gruppen skaper seg selv et problem som vokser i styrke. Pris-fokusering alene er et sykdomstegn: Merket ligger nede for telling og har ikke annet å fare med enn å selge seg billig. Å havne i en slik ulykke betyr ofte at det ikke er noen vei tilbake.
Billigst. Og raskest?
Da Volvo slapp den småsportslige nyheten 242 GT (1978–1981), brukte fabrikken en snedig argumentasjon: «You want a performance car. But can you handle the price» (du ønsker en rask bil. Men kan du håndtere prisen)? Illustrasjonen viser nevnte 242 GT, som ligger et hakk foran en BMW 5-serie på veien.
Annonsebudskapet kan
tolkes på mange måter, og én av dem er muligens: Volvo kjører fra BMW, også på
pris.
Les flere Volvo-saker her:
-
Ny ACEA-sjef:
Nå blir denne svensken Bil-Europas mektigste
-
Urban Cruiser lansert i dag:
Dette er Toyotas nye folkemodell
-
Pensjonert politi i ny Volvo-krasj:
Ekspoliti i ny Volvo-krasj: «verst å ikke bli trodd»
-
Ny krasjtest fra Euro NCAP:
Her ryker håpet om å bli årets bil i Europa
-
Akselerasjon med ulykkesmodellen:
Vi testet Volvo XC40 – klarte ikke å gjenskape brukerfeil
-
Elbil-oppgang:
Volvo går mot strømmen, øker igjen
-
Dundret inn i naboens hage:
– Plutselig gikk Volvoen som en rakett
-
Plutselig akselerasjon:
Her smeller Volvoen rett i veggen: «glad du lever»
-
Sandvika-ulykken:
– Kan ikke se om gasspedalen har vært trykket inn
-
Vi som kapper biltaket:
Kappsagen endret Odd-Egils Amazon brutalt
-
Mye benplass:
Så stor blir Volvo ES90
-
Pedalproblem:
Volvo kaller tilbake 1080 biler i Norge
-
Dødsulykken i Sandvika:
Kjørte i 62 km/t da bilen traff veggen
-
Autonome biler:
Volvo tror ikke selvkjøring blir sikkert nok
-
Månedstall:
Beste Volvo-oktober på flere år
-
Nybilregisteringer:
Volkswagen og Toyota til topps i oktober
-
Førerassistanse:
Tyskere og svenske gruser kineser i sikkerhetstest
-
Ti merker testet:
Volvo har den beste bilkonfiguratoren
-
Kvartalstall:
Volvo leverer bedre enn antatt, men er pessimister
Disse herlige bilentusiastene har vi allerede skrevet om – klikk på lenkene for å lese:
Audi – Hvem er det egentlig som kjører Audi?
Alfa Romeo – Nå snakker vi inderlig kjærlighet!
Amcar-entusiastene – De som elsker amerikanerne
Tesla – «Tesla-eiere har blitt mobbeofre og skyteskive»
Skoda – Derfor digger nordmenn Skoda
Aston Martin – «Aston Martin er stil. Porsche er Frogner-Golf»
Opel – Nå gjør Vanja gamle Opel kult igjen
Mercedes-Benz Geländewagen – «Små biler er det verste jeg vet!»
Saab – Eldar Vågan byttet Saab mot brennevin
Porsche – Visst pokker kjører kvinnfolk Porsche!
Pickup – Her er Trygve Slagsvold Vedums aller største svakhet
MG – Den nye bilduellen med kinesisk eller engelsk MG?
Klassisk Citroën – Kong Haralds flørt med Citroën
Lexus – Toyotas lukusmerke lokker med kjentfolk
Lada – Er dette den verste bilen som finnes?
Ford Mustang – Denne rakkeren får nordmenn til å bestille elektrisk Mustang
Toyota Supra – Toyotas minst solgte får flest blikk
Julepyntede biler – Slik pynter vi bilene til jul
Elbil med høy kilometerstand og svært kort rekkevidde – Blodfans av kort rekkevidde
Subaru Forester – Er dette Norges aller kjedeligste (og beste) bil?
Polestar – «Polestar-eiere minner om tenåringer som vil ha den råeste mobilen»
Datsun – «Nye biler kneler lenge før Datsun tar kvelden»
Land Rover Defender – «Å kjøre Land Rover er som å gjøre noe gøy med en god venn»
Volvo 240 – Firkantet svenske er Norges mest omsatte bil noensinne
Gammel varebil – Eldre arbeidsbiler er den nye hytta!
VW-boble – Firehjulsdrift er for pyser!
Mercedes-Benz –«Du kan kjøre over fartsdumper i 80 uten å miste asken på cigaren»
Jeep – Jeep-folk trenger ikke varme i hyttegølvet
Morgan – «Morgan er en investering i egen helse»
Ferrari – «Porsche blir for dagligdags, sammenlignet med Ferrari»
Firkantet stasjonsvogn – Livet blir større med stasjonsvogn
VW Golf – Garantert gira på Golf
Cabriolet – Sure folk kjører ikke cabriolet
Honda – Vi var europamestere i å handle Honda
Volkswagen Type 2 –Folkevognbuss er kongen av kos
Lang campingvogn – For noen blir en campingvogn aldri lang nok
DeLorean – De kjører inspirasjonen til Tesla
Jaguar XJ – «Jaguar er populær blant folk med sans for det gamle imperiet»
17. mai-pyntede biler – Slik 17.mai-pynter vi bilene våre
Pimpede elbiler – Denne elbiltrenden gjør det gromt å kjøre grønt
Nostalgiske campere – Nå reiser nordmenn på klassisk camping
Toyota Corolla – Er dette Norges mest elskede hverdagsbil?
Trehjulinger – Verdens beste, verste biltype!
Vi som liker gromlyd – Muskelbiler gjør Bygde-Norge heitere
De som kjører med hund – Bikkje i bil er den beste reisekompisen
Saab Sonett – «Mange lurer på om den er en Porsche»
Vi som sover i bilen i sommer – «Bilen er hotellrommet med den beste utsikten»
Hardhausen Mercedes W123 – Er dette Norges mest seigliva bil noensinne?
Vi som fotografer biler i ferien – De morsomste feriebil(d)ene
Vi som kjøper tilbake vår første bil – Stadig flere finner igjen sin første kjærlighet
Vi som bruker bilen til hagehobby – I sommer har nordmenn kjørt halve hager hjem
Vi som raser rundt i Fords klassiker – De fyrrigste folka kjører Ford Capri
Vi som farter rundt i Fiat – Dyrker romantikk i italiensk hverdagsbil
Vi som kjører med gullfarga felger – Hele Norge pynter bilen med «gullsko»
Vi som kjører én meter lave sportsbiler – Høye SUV-er er for pyser!
Vi som ratter elbiler på bane – Nå invaderer elbilister racingbaner over hele landet
Vi som digger biler med skråstilte bakruter – Z-formet bakrute er tidenes barskeste bildesign
Vi som pynter antenna på bilen – Revehale er Norges frekkeste bilpynt
Vi som setter oss bak rattet i kjole – Flotte biler fortjener stilige sjåfører
Vi som elsker tilhengere – Tilhengerne er nordmenns aller kjæreste eie
Vi som elsker Citroën 2CV – Norges best likte snegle
Vi som digger gromme griller – Hvem har Norges mest grisefine grill?
Vi som rosemaler bilen vår – Rosemaling er den tøffeste måten å pynte bilen på
Vi som monterer svære ekstralys – Møt Norges mest blendende bilister
Vi som sverger til BMW E30 – Er dette BMWs skarpeste linjer noensinne?
Vi som tatoverer bilen på armen – Bilen som tatovering gjør at den varer livet ut
Vi som tyner veteranbilen på vinterføre – Gammelbil i kaldværet er het hobby for stadig flere
Vi som mesker oss med Mazda – Det fantes knapt makan til Mazda!
Vi som samler bilbrosjyrer – Disse bilbrosjyrene holder seg bedre enn bilene de skulle selge
Vi med genial 4x4 i eldre stasjonsvogn – Er amcar-4x4 eller tysk quattro morsomst på snø?
Vi som ratter rundt i nissedrakt – Nissens rekkevidde slår enhver elbil
Vi som digger 40-årsjubilantene BX og Sierra – Godt nytt år med fremtidsbilene fra 1982!
Vi som ratter Rolls-Royce – Nå unner nordmenn seg en real Rolls!
Vi som nyter nattkjøring – Kjør i mørket og se lyset!
Vi som bruker vinteren på å mekke – Er mekking Norges største vinteraktivitet?
Vi som elsker vår Toyota RAV4 – Bilen er RAV, ruskende genial
Vi som liker Slottets kjøretøy – Kongehusets liv i biler
Vi som kjører med ski på taket – Skiboks er for pyser!
Vi som feirer Renault 5 – Da Renault kjørte fra Ferrari
Vi som tjuvstarter våren i kabriolet – Cab-sesongen starter før snøen har gått!
Vi som brenner for flammelakkering – Glem foliering – nå bestiller nordmenn flammelakk
Vi som humrer i Hummer – 1990-talls Hummer har alt elbiler mangler
Vi som vokste opp i Volvo – Da Volvos bakseter var halve Norges lekerom
Vi som mekker bilklubber for jenter – I disse bilklubbene stoppes gutta i døra
Vi som kjører racing i Porsche 944 – Er dette Porsches mest undervurderte gull?
Vi som kjører påskegult hele året – I år blir påsken neongul
Vi som kjører Panda 4x4 – Norges minste firehjulstrekker er også den barskeste
Vi karer i Karmann Ghia – Bilen som får humøret og prisene til å stige
Vi som kjører 1950-tallet som livsstil – er 50-tallets biler de siste som var sexy?
Vi som koser oss på sportsbiltreff – Over tusen norske sportsbiler på én søndag
Vi som kjører rundt i hundreåringer – Vi feirer bilene som er hundre i år!
Vi som har blinket oss ut BMW i4 – BMW på strøm får bilentusiastene til å gnistre
Vi som deltar på DS-treff – Citroën DS er skjønnheten og udyret i ett
Vi som snikfotografer rikingenes biler – Rikfolks kjøretøy, en sightseeing i smug
Vi som drar på Rolls-Royce-treff – har Rolls-Rolls-eierne Norges minst snobbete bilklubb?
Vi som brisker oss med bryllupsbiler – se bryllupsbilene som nesten gruser kjolen!
Vi som liker gamle bensinstasjoner – var de Norges varmeste møteplasser?
Vi som får bilen tatovert på armen – Slik beholder du drømmebilen livet ut
Vi som liker britiske eksentrikere og bilene deres – «Å kjøre fin bil er bra for sangstemmen»
Vi som braser rundt i Folkevogn-Buggy – «Beach buggy får 340 prosent flere tomler opp enn Ferrari»
Vi som beundrer Peugeot 504 – Er dette verdens mest uslitelige, franske bil?
Vi som skravlet om bil i ferien – Hvilke morsomme biler ble du kjent med i sommer?
Vi som kjører BMWs «stygge andunge» – Ungdom kan si: Se på den schtøgge BMW-en!
Vi som kjører russisk – Min Volga var KGBs favorittbil
Vi som kler oss i mote fra bilens årgang – Hårrullene ga oss pallplass i billøpet
Vi som kjører Norges sjeldneste biler – de har Norges eneste bil i sitt slag
Vi som kjører rampete biler – bygg om bilen og få halve Norge som venner
Vi som elsker Ekebergmarkedet – Norges mest kaotisk spennende bruktmarked for bilfolk?
Vi som smykker oss med Opel – produserte det dølleste bilmerket de deiligste formene?
Vi som vil ha elbiler med sjarm – Da jeg fikk se fargen, ble livet mitt snudd opp ned
Vi som nyter siste tur før vinterlagring – blir siste kosetur før vinteren den fineste?
Vi som tar vare på slektsbilen – biler som alltid har vært i familien, er de beste
Vi som er godt vant med Wankel – har nordmenn med Wankel-biler landets mest problemfrie bilhold?
Vi som elsker Oslo Motor Show – Norges største, feteste fest for bilnerder
Vi som elsker svære elbiler – Ja den er vulgær, men samtidig rålekker
Vi som duller med Duett – er dette den mest Volvoete av alle Volvoer?
Vi som svinger oss i Seville – hva sier denne Cadillacen om sin berømte eier?
Vi som kjører kompakt, tysk toppklasse – da Mercedes slapp luksus løs på folket
Vi som julepynter med wunderbaum – lukter ille og ser ille bra ut
Vi som kun kjører på usaltede vinterveier – du blir imot salting når du ser disse hvite veiene
Vi som feirer jul i garasjen – det egentlige (nisse)verkstedet
Vi bilelskere som blir 23 i 2023 – Noe eget å kjøre bil som er dobbelt så gammel som meg
Vi som tar ting inn i bilen, men ingenting ut – er bilen Norges største lagerplass?
Vi som kjører hjem egen ved – full bil med ved kløyver strømregningen
Vi som trives best med rene linjer – Lekre linjer kommer igjen når SUV-enes tid er forbi
Vi som gillar Saab 900 – er dette siste svenske med attityd?
Vi som lurer oss inn på lukkede bilsamlinger – er dette Norges mest underholdende bilsamling?
Vi som mener lykken er Lancia – overlever all djevelskap, også norske veier
Vi som gir elbilene humoristiske kallenavn – elbilen blir gladere med et frekt kallenavn
Vi som er nysgjerrig på Møllers bilsamling – historisk bilsamling til å bli ung i hodet av
Vi som feirer Peugeot 205 «40 år» – Peugeot 205 er tidenes beste småbil
Vi som får veteranfordeler – de kjører bruksbiler som plutselig ble veteraner
Vi som stadig stopper på rasteplasser – beste med den norske bilturen? Rastepausen!
Vi som forguder «gubbebiler» – her er gubbebilene i våre hjerter
Vi som møter våren i 911 – nå skal manges våte drømmer ut på (nesten) tørre veier
Vi som påske-transporterer oss smart – her er påsketrafikkens mest kreative framkomstmidler
Vi som digger utskjelte, engelske biler – «Norske bilister er engstelige for å skille seg ut»
Vi som omfavner særnorske bestselgere – 10 biltyper nordmenn elsket før Tesla-alderen
Vi som nyter veteranbilen i vårsola – «Jeg har gledet meg til å ta ut bilen siden nyttår»
Vi som får maks bilmoro ut av minst mulig – «Jeg har null penger, men råd til denne»
Vi med kjøretøy for showets skyld – vi reiser selvsagt til bruktmarked i veteranbil
Vi som skal på fransk bildag – ingen biler er mer frekt sjarmerende enn de franske
Vi som iler til italiensk biltreff – italienske biler er så pene at det gjør vondt
Vi som sporter i sportsbil – en spik, spenna sportsbil gir livet mer fart
Vi som orker enda et Opel-treff – Opel-menneskene med en dråpe sport i blodet
Vi som feirer Porsches 75 år – denne feiringen opplever du bare én gang i livet
Vi med elbil pluss veterankjøretøy – elbilistene som må ha veteran for å leve
Vi som besøker biltreff på et jorde – veteranbilene som gjør fremmede til venner
Vi som tøffer oss med klær og bil – er dette Norges stiligste bilister?
Vi som nyter senka Nissan – de kjører bilene som nesten bare finnes i dataspill
Vi som kjører USA-bil den 4. juli – her går startsstreken for Norges største amcar-fest
Vi som gifter oss i elbil – er dette blitt Norges mest populære bryllupsbil?
Vi som bruker fritiden i militærbiler – dette er det rareste du kan kjøre som er lovlig
Vi som koser oss med tidlig Corvette – det kuleste du kan kjøre med hatt
Vi som rocker opp Folkevogner – her er regelen å komme raskest i mål på 402 meter
Vi som makser med Mini-påfunn – størst av alt er Mini
Vi som liker skrikende farger – nordmenn er ikke så grå som ryktet vil ha det til
Vi som er innbitt merketrofaste –derfor kjøper vi samme merke om og om igjen
Vi som roter rundt på «Porsche-festivalen» – her får 10.000 nordmenn kjørt seg på Porsche-party
Vi som treffes på hverdager – Facel Vega gjør norsk asfalt stilig på en torsdag
Vi som elsker modellbiler – her er bilene ingen blir sinte på!
Vi som liker lyden av totaktere – Den har egentlig en forstørret mopedmotor
Vi som lager k(a)os i Bogstadveien – er dette Norges heftigste stripe for luksusbil-fesjå?
Vi som tar biltreffet ved kroa – hyggetreff i høstkulda gir varme for vinteren
Vi som digger digre biler – denne fete amerikaneren er lettere enn en ny Tesla
Vi som savner ungdomsbilen – slike gjensyn får voksne menn til å grine
Vi som kjører tøff stil og bil – da sveisen var like barsk som en Toyota Celica
Vi som pimper elbilen – gøy å glede andre med min syke hobby
Vi som vintervarmer oss med bilprat – er linjene til Camaro heitere enn Mustang?
Vi som vil Volvo PV vel – denne Volvoen blir ikke eldre, bare penere
Vi som ønsker oss bil-jul – topp 15 biltypiske julegaver du kan få (eller gi)
Vi som liker fortidens framtidsbiler – de lekreste bilene får du ikke kjøpt
Vi som feirer Golfs 50 år – oj, Golfen din kunne sett vilt annerledes ut
Vi som ser på biler i TV-serier – «Makta» valgte Alexanders bil
Vi som krymper bilholdet – små firehjulstrekkere gir godt grep om humøret
Vi som elsker gamle traktorer – er gammeltraktorene Norges nye Volvo 240?
Vi som kjører et ukjent merke – er dette Norges minst kjente biler?
Vi som prater og ler høyt på elbilmesse – hva skal med apper når vi kan snakke med folk?
Vi som har medfødt bilinteresse – i disse familiene er bilgalskapen arvelig
Vi som solgte drømmebilen – er dette den type skilsmisse nordmenn angrer mest på?
Vi som har hatt barsk bil – «Den viste seg å være sveiset sammen av to biler»
Vi som tar lappen med manuelt gir – dreper automatgir nordmenns følelsesliv?
Vi som sosialiserer med bil – er veteranbil Norges mest populære fritidsaktivitet?
Vi som deler bil, glede og sorger – er dette Norges verste biler og beste ungdom?
Vi som samles til beltebil-treff – er dette Norges mest elskede bil uten hjul?
Vi som elsker bakgårdsbiler – se nordmenns skjulte bil-moro
Vi som feirer «Mustang 60 år» – Mustang-mennesker er de beste festløvene
Vi som liker kabriolet-folk – se opp for landeveiens cruiseturister!
Vi som kombinerer bil og rock – her er stedet der bilene har farger!
Vi som liker markeder OG veterankjøretøy – er det gjenbruk å kjøre bestefars bil?
Vi som er publikum på sportsbiltreff – Norges sportsbiler parkert på én plen
Vi som deltar på «Fjordluft» – da Aksel Lund Svindal kjørte slalåm mellom to hundre klassikere
Vi som liker biltreff i åkeren – du vet du er ung når du liker gamle biler