
Petter har eid fem elbiler:
Derfor kjøper han diesel igjen etter 10 år med elbil
Etter 10 år som elbileier har Petter Bruflat solgt sin foreløpig siste elbil – og kjøpt brukt dieselvogn. – Elbilfordelene som var viktige for meg er borte, sier han.
Petter Bruflat (47) har vært elbilsjåfør lenger enn de fleste..
Det begynte med en Think for 10 år siden. Deretter en Nissan Leaf, før han, som en av de første, kjøpte den elektriske utgaven av varebilen Citroën Berlingo.
Neste elbil var en Kia e-Soul, og de siste to årene har han kjørt Jaguar I-Pace. Totalt fem elbiler på 10 år.
Men nå er den foreløpig siste elbilen solgt. Bruflat går definitivt mot strømmen, på grunn av penger.
Les mer om bruktbil:
-
Dyr tabbe:
Oppga feil årsmodell på sportsbilen
-
NAF-undersøkelse:
Brukt elbil nesten like populært som brukt bensin- og dieselbil
-
Bruktbilselger feilinformerte:
Utstyr manglet, og bilen var bruktimportert
-
Audien fikk bruksforbud:
«Entusiastbilen» var ulovlig
-
Risikabelt å havne i retten:
Tapte mange hundre tusen kroner på å selge denne bilen
-
Bilkunden stolte på bilselgeren:
Bruktbilforhandler hemmeligholdt NAF-test
-
Golfen var trafikkfarlig:
Etter ni år ble bilens forhistorie avslørt
-
Omfattende råteskader:
Denne bobilen hadde mye mer fukt enn selgerne sa
-
Bruktbilselger ble frikjent:
Kjøperen klaget da det ene ordet ikke ble nevnt
-
Motorlampen lyste på vei hjem:
Retten mente kjøper må få heve kjøp av 18 år gammel bil
-
Fikk heve kjøpet:
Klaget på at Teslaen hadde for gammel autopilot
-
Blank løgn fra forhandler:
– Ikke en ripe. Nye sommerdekk. Ingen rust. Sjeldent pen ...
-
To år etter Stavanger lufthavn:
Ny brann i 2006 diesel-Zafira – helt tilfeldig, mener Opel
-
Ekspertene svarer:
Bruktbilkjøperen kom tilbake og vil ha utbedret rust – hva gjør jeg?
-
Fem år siden forrige oljeskift:
Feil info om service kostet 15.000 kr
-
NAF:
Ber regjeringen skrote planlagt elbilavgift
-
Selger tok EU-kontroll på egen bil
Eksperter: Bilen hadde trafikkfarlig rust da den ble solgt
-
Selger feilinformerte om tuning:
Får hele kjøpesummen tilbake for Audien
-
Lurt av bruktbilselger:
Hjulene passet ikke på bruktbilen
-
Problemer allerede på hjemveien:
«Nydelig bil», skrev selgeren – veivesenet nedla bruksforbud
-
Jonas vant sak mot Møller:
– Må fylle olje like ofte som man fyller bensin
-
Fikk regninger for 12.500 kr:
Solgte eldre bruktbil, fikk kjøperens bompasseringer
-
Skoda-merkeforhandler:
Tok problembil tilbake, sa ingenting da de solgte den til Ove
-
Åse Irene tapte stor sum:
Bobilen på tre tonn skulle ha 110 hester – hadde bare 84
-
Ekspertene svarer:
Hvem har ansvaret hvis det er trikset med kilometerstanden?
-
Bilforhandler krevde gebyr:
Erlend angret på kjøpet, fikk regning på 53.000 kr
-
Bruktbilselger må betale erstatning:
Registerreimen røk, selv om selgeren sa den var i orden
-
Bilen var ikke «hel og grei»:
Motoren kokte over etter 2 kilometer
-
Rust på gammel bruktbil:
«Ikke rust» sa selgeren, men det var ikke sant
-
Åge Martin ble overrasket:
– Bilselgeren sa ikke at bilen vår besto av to biler
-
Sjokkert over elbilens forhistorie:
Ble reparert for 192.000 kr, uten at Kjetil fikk vite noe
-
Annonsene med flest klikk:
Slik drømte vi oss bort i 2021!
-
Andreas ble lurt:
Kjøpte «7-seter» – som var en 2-seter
-
Bruktbilkjøper ble lurt:
Får heve kjøp av brukt elbil med «lang rekkevidde»
-
Manglet dokumentasjon:
Solgte bobil med fukt og gikk på en smell
-
Ga garanti, nektet etterpå:
Må betale for utbedring av 12 år gammel bil
-
Nye tall:
Her er bruktbilene nordmenn elsker å kjøpe
-
Nybilregistreringene i 2021:
Ingen over, ingen ved siden
-
Raus, men senere taus selger:
Ga angrerett på 15 år gammel bil – svarte aldri
-
Ikke lyv når du selger bil:
Manglende service kostet 10.000 kr.
-
Stadig mer populært:
Er privat bilimport lønnsomt?
-
Ekspertene svarer:
Kan jeg selge en gammel bil «som den er», for å slippe risiko?
-
Ekspertene svarer:
Må selger opplyse at en bil er bruktimportert?
-
«Vrakbil» ble til «ekstremt velholdt»:
Didrik ble lurt trill rundt av bruktbilselgeren
-
Ser inn i krystallkula:
Ekspertenes beste råd om bilkjøpet
-
Tingretten brukte «særlov»:
Bilselger dømt 7 år etter bruktbilsalget
-
Tidligere kondemnert:
– Verkstedet forsøkte å «overselge» bilen
-
Tysk stortest:
Dette er bruktbilene med færrest feil
-
Slurvet med servicen:
Selgeren gikk på en smell da han ikke skiftet dieselfilter
-
Kravstor bruktbilkunde:
Klaget på rust på 16 år gammel bil
-
Morten tapte i tingretten:
Dømt fordi verkstedet ikke tok oljeskift
-
NAF: «Useriøst»:
Bruktbilfirma kuttet innbytteprisen til nesten det halve
-
Skulle skifte registerreimen:
Verkstedet ødela motoren, nektet å erstatte skaden
-
Joachim og Bilia er enige:
Saksøkte Bilia fordi bilen nødbremset – nå har de inngått forlik
-
Noen tror de kan klage på «alt»:
Krevde erstatning for dårlige bremseklosser på bil fra 1999
-
Det mangler noe i annonsen:
Selgeren sier ikke hva som skjedde med denne bilen
-
Vil ha skaderegister:
Nå skal du få sjekke bruktbilskader
-
Risikabelt å gå til rettssak:
Bruktbilkjøper får 5000 kr, men må betale 134.300 kr
-
Frp-politiker fikk heve kjøpet:
«Ingen problemer», sa bilselgeren. Men bilen klarte knapt bakkene
-
Nå får du angrerett på bruktbilkjøpet:
– Vi skal være et alternativ til luringene som selger bruktbil
-
Vegvesenet ønsker bilskaderegister:
Skaderegister skal avsløre hemmelighold om krasj
-
Kolliderte med badekar og toaletter:
Bilia sa ikke at Lisa Tønnes bil var kollisjonsskadet
-
Elbiler tar markedsandeler:
De ladbare bilene vokser kraftig i bruktbil-markedet
-
Nye elbil-modeller i kø:
Når bør du egentlig slå til med bilkjøpet?
-
«Treverket har rett og slett råtnet»:
Målte 99,9 prosent fukt i «flott og velholdt bobil»
-
Vant forgjeves over bilfirmaet:
Kjellan skulle få 165.000, men fikk bare 30.000 i bruktbilsak
-
Vant over formidlingsfirma:
– Har ikke vært borti makan til bruktbilselger
-
Full forvirring etter Dagsrevyen-innslag:
Forhandler «mangler biler», men har likevel 156 for salg
-
Varebilen var ikke «god» og «solid»:
«Meget god» bil stoppet 27 dager etter kjøpet
-
Bilene som oftest må berges:
Rapporten alle bruktbilkjøpere bør lese
-
Penger først, så nøkkel:
Advarer kraftig mot denne bruktbil-tabben
-
Kjøper stanset betaling – tok bilen:
Slik ble Kaisa og Brynjar lurt for en kvart million
-
«Ikke farlig rust», sa selgeren:
«Påkostet» bruktbil fikk bruksforbud like etter kjøpet
-
Petter har eid fem elbiler:
Derfor kjøper han diesel igjen etter 10 år med elbil
-
Oljeforbruket er nesten dobbelt så høyt:
Slik fikk Kenneth hevet kjøpet seks år etter kjøpet
-
Bilkjøperen føler seg lurt:
Kjøpte den ene bilen, men fikk den andre bilen
-
Porschen ble ikke «gromkjøpet»:
NAF-test avdekket ikke alvorlig feil
-
Tesla på nybiltoppen i mars:
Model 3 napper tilbake norsktoppen
-
Feil på utstyrsliste:
– Standard lydanlegg er like bra som Bose-anlegg
-
Bilselger visste, mener tingretten:
– Kjøpte som vrak, solgte den «velholdt»
-
Kondemnert bil er «vesentlig mangel»:
Fikk ikke vite at bilen var vraket – får heve kjøpet
-
Bilannonser må være riktige:
Denne bilen manglet én knapp – da ble kjøpet hevet
-
Stort sprik mellom identiske bildeler:
Tusenvis av kroner skiller i pris på like bildeler
-
Legger vekk bedrageri-tiltale:
Politiet frafaller ny sak mot bruktbilselger
-
Audun Bergerud i NAF:
– Bruktbilkundene har for store forventninger
-
Bilimportør om bruktbilklager:
«Det er et tøft liv å være bil»
-
Politiet tar selvkritikk og beklager:
Bruktbilselger kritisk til NAFs advarsel
-
«Ikke kollisjonsskadet», sa selgeren:
«Strøken» BMW hadde to rammenumre
-
Bruktbilselger frifunnet:
NAF advarer fortsatt mot bruktbilselgeren
-
Var tiltalt for 35 lovbrudd:
Bruktbilselger blankt frifunnet i lagmannsretten
-
Verksted fant 26 mangler på «feilfri» Q7:
– Jeg ble veldig forskrekket. Jeg har blitt rundlurt!
-
Stadig flere eierskifter:
Rekordsalg for brukte dieselbiler
-
Enstemmig avgjørelse:
Bruktbilselger får ikke gjenopptakelse
-
Forsvareren til bruktbilselger:
– Historisk dårlig politietterforskning
-
Oppdaget feil rett etter overtakelse:
Bilselger dømt etter å ha nektet garanti-reparasjon
-
Vitner mot blakk bruktbilselger:
«Det er nok begrensede muligheter for å få pengene»
-
Model X sliter med luftfjæringen:
Plutselig blir Teslaen «rett og slett helt uten demping»
-
Tiltalt for bruktbil-bedragerier:
Bruktbilselger har tapt formue på 96 mill. på fem år
-
Nybil og bruktbil tilsammen:
Volkswagen Golf var fjorårets mest solgte bil
-
Ny dom i Olsen Bil-komplekset:
Bruktbilselger dømt for grov korrupsjon
Brukt diesel
Han blir dieselbil-eier igjen. Bruflat har bestemt seg for å kjøpe en Range Rover Sport, helst en tre år gammel modell.
– Ny koster den typen jeg vil ha rundt 1,8 millioner kroner. Tre år gammel brukt som har gått 30-40.000 km skal jeg kunne få for ca. 700.000 kroner, spår Bruflat – som er svært tydelig på hva han mener om verdifall på rundt én million kroner.
– Det er ekstremt. Faktisk helt ekstremt. Det er ikke et spesielt gunstig bilhold å kjøpe slike biler nye.
– Men du mener det er gunstig for deg å kjøpe brukt?
– Ja, for meg er det lønnsomt.
– Helt rått
Petter Bruflat bor på Nordstrand i Oslo og jobber i bilbransjen. Han eier og driver Dekkgutta. Motor møter ham på Kolbotn, hvor han holder på å bygge opp nok et utsalg.
Elbilfordelene var viktige for ham da han ble elbilsjåfør for 10 år siden.
– Jeg suste rett inn på Mosseveien hver dag i bussfila, og parkerte gratis ved Akershus festning. Det var helt rått. Helt konge. Men nå er det ikke mulig lenger. Ikke er det gratis parkering, og i bussfila kan man ikke kjøre alene lenger.
Den siste elbilen hans, Jaguar I-Pace, er nettopp solgt. Mens han leter etter brukt luksus fra Land Rover, har han kjøpt en 16 år gammel Land Rover Freelander som «ventebil».
– Det er en 2005-modell. Men den har gått bare 87.000 km., og jeg betalte bare 30.000 kroner. Det var et godt kjøp!

Frykter ladekøer
Han vurderte en liten stund å fortsette med elbil, og tittet både på «Kina-Rolls Roycen» Hongqi og Kias nye elbil EV6.
– Men de ville komme på 550.000 kroner. Jeg får mer for pengene ved å kjøpe en brukt Range Rover.
– Med dieselbil må du betale mye i bompenger. Hva tenker du om det?
– Det er ingen tvil om at det blir mye bompenger nå, sier Bruflat. Men det mener han blir småpenger i forhold til det han sparer på å kjøpe diesel med høyt verdifall. Dessuten frykter han køene ved ladestasjonene.
– Det blir problemer med lading langs veien når det blir så mange flere elbiler på veiene fremover.
Les mer om elbil:
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
Ny elektrisk Citroën:
Har fått et realt spark i baken
-
Lengre enn langt mellom ladeplassene:
To land har over halvparten av EUs ladestasjoner
-
Batteriproblemer:
Må stanse produksjonen av ID. Buzz
-
Hyundai slipper Ioniq 6:
Sjekk detaljene som gir elbil-perlen ekstra rekkevidde
-
Feil med motor:
Tesla stanser Model Y-produksjonen i Tyskland
-
VW lanserer ID.Aero:
Volkswagen ruller ut neste elbil-etappe i Kina
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
55 kommuner får Enova-støtte:
Disse 15 kommunene vil fortsatt mangle hurtigladere
-
BMW slipper iX M60:
Lokker med mer av det sterke
Kun midlertidig
Men elbil-pausen blir kun midlertidig for Bruflat. Når de gode diesel-kuppene blir færre, om noen år, regner han med å kjøpe elbil igjen.
– Elbil er fremtiden. Men politikerne må gjøre de rimeligere elbilene billigere. Det er litt galskap å subsidiere de største og dyreste luksus-elbilene med mest i kroner. Jeg er nesten enig med SV som vil ha moms på dyre elbiler.
– Hvorfor tror du ikke flere gjør som deg – går fra elbil til nyere brukt diesel?
– Jeg vet egentlig ikke. Men fokuset er på elbiler. «Alle» med luksus-diesel skal jo ha elbil. De selger Range Roverne sine og kjøper Audi e-tron. Da blir det prisfall. Jeg tipper at eksklusive brukte dieselbiler har blitt 30 prosent billigere bare siden i fjor. Det er ekstremt fordelaktig å kjøpe brukt diesel nå, i hvert fall i det dyrere segmentet.
Her er alle Motors biltester:
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
77
Test: Mercedes C-klasse ladehybrid
Denne går fint 10 mil bare på strøm
-
76
Test: Lexus NX 450H+
Vi skjønner at Norges mest fornøyde eiere kjører denne
-
77
Test: Toyota bZ4X
Vi er forbauset over hvor middels alt er
-
86
Test: BMW iX 50
Kan virkelig en bil til én mill. være verdt prisen? Svaret er ja
-
78
Test: Mercedes EQB
Har bare to svakheter, men de er dessverre ganske store
-
84
Test: BMW i4 M50
BMW lager bedre elbiler enn fossilbiler
-
76
Test: Volvo C40
En Volvo du aldri har sett baken til
-
76
Test: Toyota Yaris Cross (hybrid)
En typisk Toyota, den blir bare bedre og bedre
-
82
Test: Cupra Born (elbil)
Denne er så bra som ID.3 burde vært i fjor sommer
-
85
Test: Kia EV6 (elbil)
Tangerer tidenes beste testresultat
-
80
Test: Nio ES8 (elbil)
Bare noen nybegynnerfeil unna toppscore
-
83
Test: Tesla Model Y (elbil)
En Tesla vi vil ha, ikke bare mene noe om
-
80
Test: BYD Tang (elbil)
Denne mangler egentlig bare én ting: Et kjent navn
-
71
Test: Audi Q3 45 TFSI e (ladehybrid)
Her er en ladbar Audi-SUV som folket ikke vil ha
-
83
Test: BMW iX3 (elbil)
To små mangler unna tidenes toppscore
-
74
Test: Opel Mokka-e (elbil)
Her har Opel laget en skikkelig elektrisk mokkabil
-
62
Test: Citroën ë-SpaceTourer (elbil)
Her vil vi sitte lenger enn strømmen rekker
-
72
Test: Fiat 500 (elbil)
Endelig en Fiat selv en nordmann kan elske
-
62
Test: Peugeot e-Traveller (elbil)
Kommer til kort når man skal komme langt
-
85
Test: Hyundai Ioniq 5 (elbil)
Om 100 år er det denne bilhistorikerne snakker om
-
73
Test: Mercedes-Benz EQV 300 (elbil)
Mye bil for mye penger med klassevinner fra Mercedes
-
63
Test: Toyota Proace Verso Electric (elbil)
Dette må snart Toyota klare å gjøre bedre selv
-
74
Test: Maxus Euniq 5 MPV (elbil)
Det er størrelsen det kommer an på
-
81
Test: Audi Q4 e-tron quattro (elbil)
Rådyre tilvalg koster Audi toppscore på Q4
-
71
Test: Mercedes EQA (elbil)
Perfekt for pengesterke par
-
74
Test: Audi RS e-tron GT (elbil)
Så meningsløst rask at det gir en slags mening
-
78
Motor-test: Kia Sorento (ladehybid)
Denne er for mange bedre enn «Årets beste bilkjøp»
-
70
Test: Mitsubishi Eclipse Cross (ladehybrid)
Er det lov å si at dette er en perfekt pensjonistbil?
-
83
Test: Skoda Enyaq (elbil)
Det nærmeste vi kommer en helelektrisk «Norgesbil»
-
83
Test: Volkswagen ID.4 (elbil)
Dette er en bedre ID
-
68
Test: Toyota Mirai (hydrogen)
Vi har testet bilen Toyota vil du ikke skal kjøpe
-
69
Test: Xpeng G3 (elbil)
Det vil komme bedre elbiler enn dette fra kineserne
-
76
Test: Renault Clio E-Tech (hybrid)
Europeisk bestselger utfordrer norsk klasseleder
-
80
Test: Citroën ë-C4 (elbil)
Elektrisk Citroën med historisk mange poeng
-
75
Test: Renault Captur E-tech (ladehybrid)
Ladekabel gir Renaults crossover en ny sjanse
-
81
Test: Volvo XC40 Recharge (elbil)
Volvos minstemann har aldri vært bedre enn nå
-
81
Test: Ford Mustang Mach-E (elbil)
Endelig har Ford gjort det meste riktig
-
77
Test: Suzuki Across (ladehybrid)
Bare noen detaljer skiller denne fra norgesfavoritten
-
72
Test: Mercedes E-klasse (ladehybrid)
Dette er oppsiktsvekkende dårlig løst, Mercedes
-
81
Test: BMW X5 (ladehybrid)
Samler kranglefantene rundt grillen
-
78
Test: Honda e (elbil)
Storskjermøren
-
81
Test: Mercedes-Benz GLE 350 de (ladehybrid)
Rik og gjerrig Mercedes med rekordrekkevidde
-
73
Test: DS 7 Crossback (ladehybrid)
På ett viktig punkt er denne best blant hybridene
-
78
Test: Ford Explorer (ladehybrid)
Ford-delen ved å snobbe litt ned
-
76
Test: Volkswagen ID.3 (elbil)
Bare prisen kan ødelegge for den nye folkevogna
-
81
Test: Polestar 2 (elbil)
Herlige Polestar skuffer på ett viktig punkt
-
79
Test: Mazda MX-30 (elbil)
Millionbil-komfort til under 300.000 kroner
-
69
Test: Volvo XC40 (ladehybrid)
Sjarmøren har fått sjel
-
78
Test: Toyota RAV4 (ladehybrid)
Nye RAV4 går enkelt åtte mil på strøm
-
76
Test: Toyota Yaris (hybrid)
Yaris viser hvorfor Toyota er stor på småbil
-
74
Test: Opel Corsa-e (elbil)
Best innen rimelighetens grenser
-
62
Test: Nissan e-NV200 (elbil)
Kasseledende 7-seter
-
79
Test: Peugeot e-2008 (elbil)
e-2008 kan bli en stor Norgesfavoritt
-
72
Test: Kia Ceed (ladehybrid)
Blomstrende teknologi for folk flest
-
71
Test: Peugeot 3008 (ladehybrid)
Bedre enn noen gang!
-
73
Test: DS 3 Crossback E-Tense (elbil)
Endelig en støysvak elbil
-
67
Test: Opel Grandland X Hybrid 4 (ladehybrid)
Grandlands bagasje er tatt av strømmen
-
75
Test: Porsche Taycan 4S (elbil)
Tyskernes elegante Tesla-trussel
-
75
Test: Mini Cooper S E (elbil)
Denne elbilen er en drøm å kjøre
-
73
Test: Toyota C-HR (hybrid)
Grensesprengende Toyota holder koken
-
76
Test: Ford Kuga (ladehybrid)
Nye Ford Kuga holder det den lover
-
73
Test: Lexus UX 300 e (elbil)
Elektrisk varsko fra japansk gigant
-
72
Test: Seat Mii Electric (elbil)
Prisvinneren blant Olé, Dole og Doffen
-
73
Test: Skoda Citigo e iV (elbil)
Den smarteste blant de minste
-
72
Test: VW e-up! (elbil)
Etter 13 år er denne bilen en potensiell hit
-
58
Test: Subaru Forester (mildhybrid)
Dette er rett og slett ikke bra nok i 2020
-
75
Test: Peugeot e-208 (elbil)
Fransk forELskelse som varer
-
70
Test: Ford Puma (bensin)
Leken SUV kan bare drømme om storsalg
-
73
Test: Mercedes CLA shooting brake (bensin)
Er dette verdens beste Mercedes i øyeblikket?
-
77
Test: Skoda Superb (ladehybrid)
Her får du litt mer Passat for pengene
-
71
Test: MG ZS EV Luxury (elbil)
Du lille kineser!
-
73
Test: Audi A6 Allroad (diesel)
Én god grunn til ikke å kjøpe elbil
-
74
Test: Mazda CX-30 (bensin)
Denne kommer godt, men sent
-
69
Test: Audi Q5 (ladehybrid)
Dyr medisin mot rekkeviddeangst
-
67
Motor-test: Nissan Leaf 62 kWt (elbil)
Gamlefar er i ferd med å miste kontakten
-
71
Test: Renault Zoe (elbil)
Rekkeviddekongen er gnien på varmen
-
65
Test: Kia Sportage (diesel)
Dyrere enn premium-merkene
-
69
Test: Peugeot 508 STV (bensin)
Løvenes konge
-
73
Test: Kia XCeed (bensin)
Dette er Kias beste bil
-
68
Test: Mercedes B-klasse (bensin)
Strømstans for gammel favoritt
-
73
Test: Toyota Camry (hybrid)
Bakdel med klare fordeler
-
70
Test: Lexus UX 250h (hybrid)
Maks komfort, minimal plass
-
69
Test: Honda CR-V (hybrid)
Prisen ødelegger
-
78
Test: Volvo XC90 (ladehybrid)
Klassereisen – del II
-
68
Test: Kia e-Soul (elbil)
Skjønnheten kommer innenfra
-
73
Test: Mazda CX-5 (bensin)
Stillest i klassen
-
72
Test: Mitsubishi Outlander (ladehybrid)
Frisk sjel i gammel kropp
-
75
Test: Volkswagen Tiguan (diesel)
Diesel på sitt beste
-
75
Test: VW Passat GTE (ladehybrid)
Du grønne, glitrende GTE – god dag!
-
80
Test: Mercedes-Benz EQC (elbil)
Klassisk Mercedes med elektrisk pris
-
72
Test: Ford Focus STV (bensin)
Frekk familiefrakter blir større og lekrere
-
78
Test: Tesla Model S (elbil)
Den har aldri vært bedre
-
71
Test: Volkswagen T-Cross (bensin)
Kjerra mot strømmen
-
71
Test: Opel Ampera-e (elbil)
Endelig en bil å sette pris på
-
83
Test: Tesla Model 3 (elbil)
Alle gode ting er 3
-
81
Test: Audi e-tron 55 Quattro (elbil)
Etterlengtet Audi med vind i speilene
-
74
Test: Toyota Corolla STV (hybrid)
Gammel sjel i ny kropp
-
74
Test: Kia e-Niro (elbil)
Best i budsjettklassen
-
74
Test: Volvo V60 T8 (ladehybrid)
Skjønnhetens pris