INGEN OVER: Tesla Model S går lengst av elbilene på markedet, men det er mange som imponerer i vår test.

Rekkevidde- og ladetest:

Her er vinnerne og taperne i verdens største elbiltest

Prestasjonene til de kinesiske bilene spriker kraftig i vår elbiltest – fra topp til bunn på rekkeviddelista. Tesla Model S gikk lengst, men mange imponerte minst like mye.

Publisert Sist oppdatert

Motor og NAF samler alle nye elbil-modeller til test av rekkevidde og lading i to omganger, på vinterstid og sommerføre.

Sommerens test ble gjennomført den første uken i juni, under nær perfekte forhold med temperaturer rundt 20 grader i lavlandet og mellom 10 og 15 i fjellet.

32 biler var med i sommertesten. Savner du noen modeller? Her kan du lese oversikten med resultater fra alle rekkeviddetestene vi har kjørt siden 2019.

Foruten rekkeviddekjøringen ble bilene hurtiglade-testet – kjørt til ladestolpene med oppvarmet batteri og under 10 prosent rest-rekkevidde, som normalt innebærer at bilene har optimale forhold for hurtiglading.

Her er oppsummeringen av de 32 bilene på rekkevidde og lading:

De som imponerte:

Xpeng G9 Performance (4WD)

Rekkeviddetest: 587,8 km (13,0 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 5–80 prosent: 21 minutter og 17 sekunder.

Meget solid i rekkeviddetesten, selv om den gikk på 21-toms dekk mot WLTP-målte R19-dekk. Snittforbruk på 18,9 kWt/100 km er ikke spesielt lavt. Testbilen hadde ikke endelig typegodkjenning. Eksepsjonelt hurtig i ladetesten, med 319 kW i toppeffekt. Mottok fortsatt 174 kW ved 80 prosent fulladet.

Les prøvekjøring her

    Motor mener: Xpeng er helt avhengig av at denne modellen lykkes i Norge. Det lover svært godt.

Xpeng P7 Performance (4WD)

Rekkeviddetest: 557 km (10,3 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 9–75 prosent: 23 minutter og 52 sekunder.

Overraskende god i oppgradert versjon, med snittforbruk blant de beste med sine 13,7 kWt/100 km. Testbilen hadde ikke endelig typegodkjenning. Ladingen ble koblet ut ved 75 prosent SOC, etter re-start tok det ca. 2 minutter derfra til 80. Makseffekt på 189 prosent ved 47 prosent SOC. Holdt seg bra til 55 prosent SOC.

Les test her

    Motor mener: En høyst nødvendig oppgradering gir gode resultater her. Så håper vi også resten av bilen har fått et løft.

Kia EV6 GT (4WD)

Rekkeviddetest: 424,3 km (0,1 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 16–80 prosent: 16 minutter og 9 sekunder.

Kom glatt over 40 mil – som lovet. Snittforbruk nede på 18,3 kWt/100 km, mens WLTP har målt 20,6. Glimrende ladetest, selv om den startet ved 16 prosent og ikke under 10. Makseffekt på 231 kW ved 51 prosent, falt til sterke 138 kW til slutt.

Les test her

    Motor mener: Forsvarer de gode sommerresultatene vi har oppnådd tidligere med Kia. Nå håper vi på tilsvarende nivåheving på vinteren.

MG 4 Luxury (RWD)

Rekkeviddetest: 439,6 km (1,1 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 5–80 prosent: 27 minutter og 6 sekunder.

Mye elbil for pengene i den minste, men mest moderne fra MG-familien. Sterke rekkeviddetall og forbruk på lave 14,4 kWt/100 km. Riktig god i ladetest med 137 kW som maks ladeeffekt og en kurve som holdt seg imponerende til nær 60 prosent SOC.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

    Motor mener: Den første virkelig moderne modellen fra MG viser kraftig nivåheving også blant billigbilene.

Nissan Ariya Advance (FWD)

Rekkeviddetest: 580,8 km (9,0 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 32 minutter og 31 sekunder.

Stoppet etter 40 mil i vinter, nå gikk den imponerende mye lengre enn WLTP-langt (533 km). Hadde testens nest laveste snittforbruk med 13,4 kWt/100 km. Helt grei ladetest. Forbløffende stabil på makseffekten 115 kW det meste av tiden, falt under 100 kW ved 65 prosent SOC.

Les test her

    Motor mener: Elbilveteranen Nissan leverer knallsterkt på sommerstid, men bare middels hvis vi dytter inn vintertallene i regnestykket.

Tesla Model S Dual Motor (4WD)

Rekkeviddetest: 672 km (6,0 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 7–80 prosent: 29 minutter og 6 sekunder.

Ingen elbiler går lengre enn den firehjulsdrevne Tesla-klassikeren, som satte vinterrekord med 530 km i januar. Snittforbruk på 14,4 kWt/100 km. Lader ikke veldig fort, men marginalt bedre enn de andre millionbilene. Brukte 12 minutter til 50 prosent SOC, 13 minutter fra 60 til 80. Makseffekt på 250 kW ved 30 prosent SOC.

Les test her

    Motor mener: Tesla slutter aldri å imponere. Fortsatt klart best på rekkevidde og forbruk.

De som innfridde:

Tesla Model X Plaid (4WD)

Rekkeviddetest: 546 km (0,6 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 29 minutter og 56 sekunder.

Gjorde ganske nøyaktig som lovet – og forventet. Litt høyt forbruk tidlig i rekkeviddetesten, men endte på 16,8 kWt/100 km, et bra tall for denne kraftpluggen. Lader ganske identisk med Model S: Makseffekt på 251 kW falt fra 30 prosent SOC. Nesten 13 minutter fra 60 til 80 prosent SOC.

Les test her av forrige basisversjon

Motor mener: Med litt over 1000 hester å holde styr på, er det betryggende at forbruk og lading ikke byr på overraskelser.

Tesla Model Y bakhjulsdrift (RWD)

Rekkeviddetest: 449 km (1,3 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 6–80 prosent: 26 minutter og 35 sekunder.

Rekkeviddetestens laveste snittforbruk med 12,9 kWt/100 km, men var samtidig eneste Tesla-modell som ikke slo egen WLTP. Var derimot Tesla-best i ladetesten. Tidlig makseffekt på 170 kW, falt jevnt og trutt helt ned til 55 kW ved 80 prosent. Drøyt 10 minutter fra 60 til 80 prosent SOC.

Les test av AWD her

Motor mener: Du får trolig ikke mer bil for pengene enn her. Forbruk og lading underbygger den påstanden.

VW ID. Buzz Pro (RWD)

Rekkeviddetest: 396 km (2,9 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 3–80 prosent: 29 minutter og 58 sekunder.

Ikke helt på WLTP i rekkeviddedelen, men fullt godkjent. Snittforbruk på 19,6 kWt/100 km er bedre enn WLTP. God i ladetesten, med 28 minutter blank fra 10 til 80. Makseffekt på 183 kW, mottok over 100 kW til over 60 prosent SOC.

Les test her

Motor mener: Med 10 mil for dårlig rekkevidde, er det bra at ladingen går såpass raskt.

Audi Q8 e-tron Sportback 55 (4WD)

Rekkeviddetest: 529 km (1,3 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 31 minutter og 25 sekunder.

Oppsiktsvekkende høyt forbruk i starten, men det falt etter hvert (snitt på 19,5 kWt/100 km, mot 22,2 i WLTP) og dermed trillet det oppdaterte Audi-flaggskipet inn til en helt OK rekkeviddetest nær WLTP. Holdt ladekurven til en effekt på pluss/minus 150 kW helt til 70 prosent fulladet (etter 25 minutter).

Les prøvekjøring her

Motor mener: Faceliften er mikroskopisk fra utsiden, men under skallet har Audis toppmodell nå egenskaper helt i tetsjiktet.

Hyundai Ioniq 6 Premium (RWD)

Rekkeviddetest: 566,9 km (10,9 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 20 minutter og 30 sekunder.

Ganske langt unna WLTP i rekkeviddedelen, selv om den var blant bilene med lavest snittforbruk (13,5 kWt/100 km). Lader svært hurtig, tar imot over 230 kW helt til over 50 prosent fulladet, ladekurven holder seg godt til 75 prosent SOC.

Les test her

Motor mener: Vi hadde håpet å se den passere 60 mil, men den kompenserer med Hyundai-konsernets sedvanlig gode ladeegenskaper.

Mercedes EQS SUV 580 4MATIC (4WD)

Rekkeviddetest: 577 km (likt med WLTP)
Ladetest 1–80 prosent: 34 minutter og 15 sekunder.

Akkurat like solid som forventet i rekkeviddetesten, nøyaktig på WLTP, med snittforbruk (18,7 kt/100 km) godt under egen WLTP (21,3). Startet ladetesten med nesten tomt batteri, intervallet 10–80 prosent tok drøyt 30 minutter. Effekt på 208 kW som best, falt jevnt og trutt derfra til 114 kW ved 80 prosent.

Les prøvekjøring her

Motor mener: En diger luksus-SUV som dette skal levere det produsenten lover. Betryggende tall.

Toyota bZ4X Executive (AWD)

Rekkeviddetest: 443,5 km (3,4 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 31 minutter og 36 sekunder.

Fullt godkjent på andre forsøk for Toyota. Nær WLTP på rekkeviddetesten, med et overraskende lavt forbruk (14,0 kWt/100 km, egen WLTP på 16,3). Midt på treet i ladetesten med en drøy halvtime ved stolpen. Makseffekt på 148 kW. Brukte nesten 20 minutter fra 50 til 80 prosent SOC.

Les test her

Motor mener: Etter en miserabel start er bZ4X i ferd med å kare seg opp mot godkjent nivå. Men vi forventer bedre tall.

Jeep Avenger Summit (FWD)

Rekkeviddetest: 363 km (8,1 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 10–80 prosent: 30 minutter og 30 sekunder.

Kanskje litt skuffende i ladetesten, men trolig indikerer den bratte klatringen opp til Dovre etter 35 mil at bilen klarer sin WLTP i en flatere løype. Fint snittforbruk på 14,1 kWt/100 km. OK i ladetest. Holder ladekurven bra til nær 60 prosent SOC.

Les prøvekjøring her

Motor mener: Kom til testen mer eller mindre rett fra fabrikken. Det kan forklare tall noen prosent under forventet.

Polestar 2 Long Range Single Motor (RWD)

Rekkeviddetest: 601,7 km (2,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 31 minutter og 5 sekunder.

Tett på WLTP er dette plutselig blitt en av bilene med mest rekkevidde for pengene. Snittforbruk på 13,9 kWt/100 km er et sjumilssteg i riktig retning for Polestar. Bilen i testen er blant de første fra fabrikken med bakhjulstrekk. Var ikke spesielt rask ved ladestolpen, men føyk rett i makseffekt på 205 kW. Over 10 minutter fra 65 til 80 prosent SOC.

Les test av forrige versjon her

Motor mener: Få modeller har hatt en brattere utviklingskurve. Med over 60 mil rekkevidde, kan du fint stå litt lenger ved ladestolpen.

BMW i7 (4WD)

Rekkeviddetest: 580,7 km (2,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 31 minutter og 15 sekunder.

Leverte som tysk premium kan og skal, uten overraskelser i noen retning. Snittforbruk på 18,1 kWt/100 km er godt under egen WLTP. 201 kW som makseffekt ved 37 prosent SOC i ladetesten. Brukte drøyt 12 minutter fra 60 til 80 prosent.

Les test her

Motor mener: Millionbiler som dette skal levere det som loves. Solide tall.

BMW iX1 Fully Charged (4WD)

Rekkeviddetest: 419,6 km (2,0 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 28 minutter og 54 sekunder.

Fullt godkjent, med snittforbruk på 15,7 kWt/100 km. Tett på WLTP i rekkeviddedelen og OK i ladetest, selv om effekten falt kraftig til 38 kW helt på slutten. 13 minutter til halvfullt batteri.

Les test her

Motor mener: BMW har jevnt over hatt betryggende tall både sommer og vinter i elbiltesten. Den nye bestselgeren er ikke noe unntak.

Mercedes-Benz EQB 250 Advanced (FWD)

Rekkeviddetest: 460 km (1,8 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 30 minutter og 54 sekunder.

Slet i vinter, men var fullt godkjent nå – marginalt bedre enn egen WLTP. Snittforbruk på 14,5 kWt/100 km var overraskende lavt. Fin kurve i grei ladetest, med makseffekt på 103 kW.

Les test her

Motor mener: Godt eksempel på spriket mellom resultatene sommer (460 km) og vinter (334 km).

Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC (4WD)

Rekkeviddetest: 578 km (0,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 7–80 prosent: 31 minutter og 42 sekunder.

Bra rekkeviddetest, ganske nøyaktig på WLTP. Mercedes-modellen med minst positivt avvik på snittforbruket, men dog i riktig retning: 16,3 kWt/100 km mot lovet 17,6. Lader ikke spesielt raskt, men som lovet. 173 kW som makseffekt. Brukte nesten 7 minutter fra 70 til 80 prosent, som de fleste andre millionbilene.

Les test av EQE 300 her

Motor mener: Innfrir forventningene, slik en bil i denne prisklassen skal.

MG 5 Luxury (FWD)

Rekkeviddetest: 396 km (4,2 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 37 minutter og 30 sekunder.

Meget godkjent rekkeviddetest av den elektriske stasjonsvogna, med snittforbruk på 15,8 kWt/100 km (17,9 i WLTP). Ordinær i ladetest. Makseffekt på 86 kW ved 40 prosent SOC (etter 14 minutter).

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

    Motor mener: En av Norges rimeligste elbiler, har egenskaper som speiler prisen. Men er til å stole på.

MG Marvel Luxury (RWD)

Rekkeviddetest: 397 km (1,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 7–80 prosent: 40 minutter og 6 sekunder.

Stanset ganske nær WLTP i rekkeviddetesten, med et overraskende lavt snittforbruk på 16,7 kWt/100 km, gitt WLTP-tall på hele 19,4. Ladet enda litt tregere enn MG5, med ganske lik kurve. Makseffekt på 88 kW.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

    Motor mener: Ikke bygget for lange etapper. Beskjeden rekkevidde og treg lading.

Nio ET7 (4WD)

Rekkeviddetest: 589 km (1,7 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 6–80 prosent: 41 minutter og 8 sekunder.

Leverte like positivt som ventet i rekkeviddetesten, der den gikk tredje lengst av alle. Men forbruket var overraskende høyt, 19,4 kWt/100 km er like over egne WLTP-tall. Skuffende i ladetesten. Makseffekt på 128 kW og en kurve som falt under 100 kW ved 40 prosent SOC.

Les prøvekjøring her

    Motor mener: Ikke helt som forventet av langturslimousinen fra den mest innovative kinesiske bilprodusenten.

Voyah Free (4WD)

Rekkeviddetest: 510 km (2,0 prosent mer enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 48 minutter og 36 sekunder.

Absolutt godkjent i rekkeviddetesten, etter litt svake tall i vinter. Snittforbruk på 19,3 kWt/100 km var litt under WLTP. Derimot skuffende svak i ladetesten. Makseffekt på 94 kW, med en ladekurve som holdt seg nesten linjalrett til 70 prosent var passert.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

Motor mener: Må forbedre både lading og vinterkapasitet for å hevde seg. Men bra rekkevidde sommerstid.

Hongqi E-HS9 LR (4WD)

Rekkeviddetest: 500,2 km (2,9 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 52 minutter og 44 sekunder.

Positiv i rekkeviddetesten og med forbrukstall som beveger seg i riktig retning, selv om 21,8 kWt/100 km (rett under egen WLTP) er betydelig høyere enn alle konkurrentene. Svak ladetest, med makseffekt på 108 kW etter 63 prosent SOC. Kurven holdt seg svakt stigende til 65 prosent, ned til 66 kW ved 80 prosent SOC.

Les test her

Motor mener: Solid opptur i rekkeviddetesten, etter dårlig resultat i vinter. Men ladingen er det lite luksus over.

DS 3 e-Tense Performance Line (FWD)

Rekkeviddetest: 383 km (5,0 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest er ikke gjennomført.

Ikke helt på WLTP, men med testens nest laveste snittforbruk (13,4 kWt/100 km) bekreftet den at utviklingen peker rett vei for Stellantis-bilene. Vi har ikke fått gjennomført ladetest på denne modellen ennå (saken oppdateres når den testen foreligger).

Les test av forrige versjon her

Motor mener: Det er mye spenning knyttet til de nye batteripakkene og motorene fra Stellantis-bilene. Litt skuffende tall.

De som skuffet:

Nio EL7 (4WD)

Rekkeviddetest: 443,9 km (12,8 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 7–80 prosent: 43 minutter og 21 sekunder.

Den nye stor-SUV-en var skuffende langt unna WLTP, selv om snittforbruk på 17,2 kWt/100 km er langt under egne WLTP-sifre. Men det er ingen tvil om at batteribytte er det som gjelder for denne! Nesten tre kvarter ved ladestolpen for å nå 80 prosent, med 123 kW som maks ladeeffekt. Tok imot under 100 kW fra 30 prosent SOC.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

Motor mener: Det er langt mellom batteribyttestasjonene. Det er neppe meningen at en ganske normal ladeøkt skal minne oss om det.

Nio ET5 (4WD)

Rekkeviddetest: 541,7 km (8,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 8–80 prosent: 39 minutter og 57 sekunder.

Ikke like positiv i rekkeviddetesten som den større ET7. Snittforbruk på 16,2 var derimot helt fint. Laber fart ved ladestolpen, med 130 kW som makseffekt like etter oppstart.

Les prøvekjøring her

Motor mener: Opplagt utfordrer til Tesla Model 3. Solid rekkevidde, selv med stort avvik fra både WLTP og Tesla – og langt unna Tesla på lading.

BYD Atto 3 (FWD)

Rekkeviddetest: 364 km (13,3 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 8–75 prosent: 46 minutter og 59 sekunder.

Langt unna egen WLTP, og med et forbruk som var betydelig høyere enn egen WLTP. Gikk 31 mil i vinter, men var sjanseløs på 40-mil-merket nå. Slet deretter tungt i ladetesten. Koblet seg ut ved 49 prosent i den første testen og så ved 79 prosent andre gang vi testet. Makseffekt på 87 kW, lå på rundt 54 kW det meste av tiden.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

    Motor mener: Merkelig svake tall, spesielt med tanke på at den store SUV-en Tang tidligere har gjort det bra.

BYD Han (4WD)

Rekkeviddetest: 452 km (13,2 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 46 minutter og 2 sekunder.

Like langt unna WLTP som den andre BYD-modellen (Atto 3) i en dårlig rekkeviddetest med perfekte forhold. Skuffet også i ladetesten, med toppeffekt på 117 kW ved 45 prosent. Lå rundt 73 kW siste halvdel. Brukte dobbelt så lang tid ved stolpen som Kina-rival Xpeng P7.

Les test her

Motor mener: Skapt for lange turer, men her er det dessverre noen faktorer som reduserer idyllen litt.

Toyota bZ4X Active Tech (FWD)

Rekkeviddetest: 434,2 km (13,7 prosent mindre enn WLTP)

Ladetest 8–80 prosent: 31 minutter og 36 sekunder (4WD-versjonen).

Ulikt 4WD-utgaven var den skuffende svak i rekkeviddetesten, selv om snittforbruk på 14,2 kWt/100 km var såvidt bedre enn WLTP. Denne utgaven ble ikke ladetestet, 4WD-versjonen endte midt på treet med en drøy halvtime ved ladestolpen. Makseffekt på 148 kW. Brukte nesten 20 minutter fra 50 til 80 prosent SOC.

Les test av AWD her

Motor mener: Merkelig svakt tall som underbygger det store avviket fra i vinter. Kan ikke forklares med sjåfør, trafikk eller andre forhold.

Subaru Solterra Sport (4WD)

Rekkeviddetest: 360,5 km (13,3 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 9–80 prosent: 32 minutter og 43 sekunder.

Stoppet først av bilene i rekkeviddetesten, med et av de største avvikene fra WLTP. Snittforbruk på 17,1 kWt/100 km er overraskende mye høyere enn hos Toyota-tvillingen (14,0). Ladetesten endte ikke så galt, selv om bZ4X var bedre her, også. 148 kW i makseffekt, falt under 100 kW ved 45 prosent, og brukte over 20 minutter fra 50 til 80 prosent.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

Motor mener: Selve «vinterbilen», etter manges oppfatning, stopper etter 36 mil under ideelle sommertemperaturer … svakt.

JAC e-JS4 Nordic Edition (FWD)

Rekkeviddetest: 400 km (7,6 prosent mindre enn WLTP)
Ladetest 10–80 prosent: 49 minutter og 40 sekunder.

Ikke veldig langt unna WLTP, men dog med såpass avvik at testen ikke endte som noen suksess. Snittforbruk på 16,4 kWt/100 km. Hurtigladingen ble aldri hurtig. Maks ladeeffekt på 73 kW ved 35 prosent SOC, brukte 11 minutter fra 70 til 80 prosent SOC.

Bilen er foreløpig ikke testet eller prøvekjørt av Motor

Motor mener: Slet kraftig i vinter, og ingen oppreisning nå. Virker uferdig.

Testbilenes spesifikasjoner

BIL Pris testmodell Drift Batteri, netto Batteri, brutto Dekk foran Dekk bak WLTP fra–til WLTP forbruk, kWh/100km
Mercedes-Benz EQB 250549 938Forhjulsdrift66,5 kWh-215/60-R18215/60-R18Opptil 473 kilometer16,3
Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC1 034 9694MATIC firehjulstrekk89 kWh-255/45-R19255/45-R19Opptil 600 km (EQE 350 4MATIC) og opptil 645 km (EQE 300)17,6
Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC SUV1 924 5564MATIC firehjulstrekk108,4 kWh-275/45-R21275/45-R21Opptil 610 km21,3
Toyota bZ4X515 900AWD64 kWh71,4 kWh235/60R18235/60R18415-46616,3
Toyota bZ4X461 500FWD64 kWh71,4 kWh235/60R18235/60R18444-51114,7
BMW i7 xDrive601 965 7754WD101,7105,6255/40-R21285/35-R21591 - 62519,5
BMWiX1 xDrive30676 4004WD64,766,5245/40-R20245/40-R20417 - 44017,3
Tesla Model S Dual Motor1 147 7524WDIkke oppgittIkke oppgitt255/45R19285/40R19600 km – 634 km18,7
BYD ATTO3399 9002WD (forhjulsdrift)60,48 kWt-Continental 235/50 R18 dekkContinental 235/50 R18 dekk420 km (kombinert) – 565 km (urban)15,6
BYD Han614 9004WD85,4 kWh-245/45 R19 dekk245/45 R19 dekk521 km – 662 km kombinert / urban18,5
Hyundai IONIQ 6522 369RWD77,4225/55R18225/55R18519-614 km14,3
Subaru Solterra544 1504WD6471,4235/50-20235/50-20416-46618
Nissan Ariya516 9952WD87 kwh91 kwh235/55/19235/55/1953318,25
JAC e-JS4374 9002WD65,768,8225/45/18225/45/18433-588Ikke oppgitt
Hongqi E-HS9999 9904WD120kWt21"21"51522
Kia EV6 GT749 900AWD (4WD)77,4 kWhFabrikken opererer kun med ett tall fr batteristr.255/40R21255/40R21424 km20,6
DS 3 E-Tense380 300FWD50, 8 kWh54 kWh195/60 R18195/60 R18395 - 40315,5
Audi Q8 Sportback e-tron 551 242 8294WD106 kW/t114 kW/t265/45 R21265/45 R21487 - 60022,2
Volkswagen ID. Buzz750 100RWD77 kWh82 kWh235/45 R21265/40 R21416-402 km21,4
Nio ET7634 7504WD ( AWD)90 KWh100 kWh20”20”445 - 580 km19
Nio EL7669 0004WD ( AWD)90 kWh100 kWh20”20”391 - 509 km21,6
Nio ET5438 2504WD ( AWD)90 kWh100 kWh19”19”540 - 59018,6
Tesla Model X Plaid1 466 7404WDIkke oppgittIkke oppgitt265/45R20275/45R20543 km – 576 km21,4
Tesla Model Y bakhjulsdrift441 844RWDIkke oppgittIkke oppgitt255/45R19 XL255/45R19 XL455 km – 533 km15,7
MG 4346 300RWD64 kWh61,7 kWh215/50 R 17215/50 R 17Ingen info16,6
MG 5372 890FWD61,1 kWh57,4 kWh215/50 R 17215/50 R 17Ingen info17,9
MG Marvel R434 890RWD70 kWh65 kWh235/45 R 19235/45 R 19Ingen info19,4
Xpeng G9707 9254WD93,198Fra 460 km (Standard Range) og opptil 570 km (Long Range) *endelig typegodkjenning gjenstår.21,3
Xpeng P7525 1504WD82,7 kWt86,2 kWtFra 505 km (AWD og Wing Edition) og opptil 576 km (RWD Long Range).*Endelig typegodkjenning gjenstår.19,2
Voyah Free763 8004WD106 kWt100 kWtHjulstørrelse: 255/45 R20Hjulstørrelse: 255/45 R2020,2
Jeep AvengerSummitFWD51kWh54kWh215/55 R18215/55 R18392-40015,65
Polestar 2598263RWDikke ennå8219"19"610-65415,35

Kilder: Importører og produsenter