
Elbil på sommerføre eller vintervei?
Her er rekkevidde-dommen over norske elbiler
På jakt etter elbil? Og usikker på rekkevidden? Motor og NAF gjennomfører Norges mest omfattende tester av rekkevidde og lading. Her er oversikten.
Elbilene utgjør en stadig større del av nybilsalget, men de fleste bileiere har mange spørsmål når de vurderer overgangen til en elektrisk bil.
Hvor langt går bilen på én lading?
Og hvor raskt lader den?
Det er to nøkkelspørsmål som det er vanskelig å gi svar på med to streker under. Vær- og kjøreforhold påvirker tallene kraftig. Og dessuten: Kjørestrekningens topografi kan gi ganske dramatiske utslag, særlig fordi elbiler regenerer og får mer energi ved kjøring i nedoverbakker.
Våre tester er altså heller ikke en fasit du kan sette to streker under, men de gir en pekepinn på hvordan de mange bilene presterer under sammenliknbare forhold. Ikke bruk dem for mer enn indikasjoner.
Nedenfor finner du tabeller med oversikt over enkelttestene, pluss lenker hvor du kan klikke deg fram til de detaljerte resultatene fra hver test.
SLIK TESTER VI: Vi kjører testen med et utvalg aktuelle biler hvert halvår, vinter og sommer, etter samme rute: En sløyfe gjennom Oslo, opp Rv4 til Gjøvik, derfra E6 opp til Hjerkinn, så østover og rundt Rondane over Venabygdsfjellet, ned til Ringebu og oppover E6 igjen. Bilene kjøres på fartsgrensen til de er tomme for strøm.
Rekkeviddetesten vinter 2022
31 biler var med, og ingen klarte WLTP-rekkevidde, naturlig nok, selv om det ikke var sprengkaldt. Det var ingen store overraskelser i denne testen.
VINTER 2022 (vær: Lettskyet, fra 0 til -10 grader)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk | Batteripakke |
Tesla Model 3 LR Dual motor | 614 km | 521 km | −15,15 | 14,7 | 14,8 | Standard | 255/45 R19 | Ikke oppgitt |
Mercedes-Benz EQS 580 4matic | 645 km | 513 km | −20,47 | 18,3 | 20,7 | AMG-pakke | 265/40 R21 | 90/107,8 |
BMW iX xDrive50 | 591 km | 503 km | −14,89 | 21,4 | 21,0 | Kun individuelt utstyrt | 255/50 R21 | 105,2/111,5 |
Tesla Model Y LR Dual motor | 507 km | 451 km | −11,05 | 16,9 | 15,8 | Standard | 235/45 R18 | Ikke oppgitt |
Volkswagen ID.3 PRO S | 539 km | 435 km | −19,29 | 16,3 | 17,3 | Bl.a. førerass.- og intr.top sport-pakke | 215/50 R19 | 77/82 |
Kia EV6 2WD | 528 km | 429 km | −18,75 | 16,5 | 17,3 | Exclusive | – | 77,4/– |
Kia EV6 4WD | 484 km | 428 km | −11,57 | 18,0 | 17,6 | GT Line | 235/55 R19 | 77,4/– |
NIO ES8 LR 7-seter | 488 km | 425 km | −12,88 | 21,5 | 19,1 | Signature Edition | 265/45 R21 | 100/100 |
Volkswagen ID.4 Pro | 485 km | 414 km | −14,64 | 18,4 | 18,4 | Pro | 235/50 R20 T XL (f) – 255/45 R20 T XL (b) | 77/82 |
Hyundai Ioniq 5 2WD | 481 km | 408 km | −15,18 | 16,8 | 17,2 | Premium | 235/55 R19 | 72,6/77,4 |
BMW i4 M50 | 497 km | 406 km | −18,31 | 19,0 | 19,6 | Supercharged | 245/40 R19 | 80,7/93,9 |
Skoda Enyaq iV80X | 477 km | 403 km | −15,51 | 18,2 | 19,0 | Bl.a. Komfortpakke Pluss | 235/55 R19 (f) – 255/50 R19 (b) | 77/82 |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 456 km | 402 km | −11,84 | 22,4 | 21,5 | - | R20 | 83,7 |
Polestar 2 LR Single motor | 517 km | 400 km | −22,63 | 18,6 | 17,9 | Standard | 245/45 R19 | 75/78 |
Audi e-tron GT | 463 km | 392 km | −15,33 | 21,1 | 20,6 | Bl.a. Assistentpakke Plus | 245/45 R20 (f) – 285/40 R20 (b) | 85/93,4 |
Xpeng P7 | 470 km | 383 km | −18,51 | 19,4 | 16,2 | High Performance | 245/45 R19 | 80,9/– |
Audi e-tron Q4 40 | 485 km | 380 km | −21,65 | 18,6 | 19,8 | Bl.a. Assistentpakke Plus | 235/50 R19 (f) – 255/50 R19 (b) | 76,6/82 |
Hyundai Ioniq 5 4WD (19-tommer) | 460 km | 369 km | −19,78 | 17,7 | 18,8 | Premium | 235/55 R19 | 72,6/77,4 |
BYD Tang | 400 km | 356 km | −11,00 | 21,6 | 23,4 | Executive Pack | 265/40 R22 | 86,4 |
Volkswagen ID.4 GTX | 466 km | 353 km | −24,20 | 18,6 | 21,7 | Bl.a. førerass.- og intr.top sport-pakke | 235/50 R20 (f) – 255/45 R20 (b) | 77/82 |
Audi e-tron Q4 50 quattro | 459 km | 349 km | −23,97 | 19,1 | 21,4 | Businesspakke Plus | 235/50 R20 (f) – 255/45 R20 (b) | 76,6/82 |
Skoda Enyaq iV80 | 509 km | 347 km | −31,83 | 17,7 | 20,3 | Bl.a. Komfortpakke Pluss | 235/55 R19 (f) – 255/50 R19 (b) | 77/82 |
Tesla Model 3 SR | 448 km | 346 km | −22,87 | 14,0 | 15,4 | Standard | 235/45 R18 | Ikke oppgitt |
Polestar 2 LR Dual motor | 476 km | 340 km | −28,57 | 20,2 | 21,8 | Standard | 245/45 R19 | 75/78 |
Cupra Born | 395 km | 339 km | −14,18 | 15,4 | 16,9 | First Born | 215/50 R19 | 58/62 |
Volvo C40 Recharge | 437 km | 333 km | −23,80 | 21,1 | 22,3 | Recharge Pro | 235/50 R19 (f) – 255/45 R19 (b) | 75/78 |
Mercedes-Benz EQA 250 | 401 km | 331 km | −17,46 | 17,7 | 19,5 | AMG-pakke | 235/50 R19 | 66,5/79,8 |
BMW iX xDrive40 | 402 km | 316 km | −21,39 | 20,7 | 21,6 | Fully Charged | 255/50 R21 | 71/76,6 |
Mercedes-Benz EQB 350 4matic | 407 km | 315 km | −22,60 | 18,1 | 20,8 | AMG-pakke | 235/50 R19 | 66,5/79,8 |
Opel Mokka-e | 338 km | 263 km | −22,19 | 16,2 | 16,4 | Ultimate | 215/60 R17 | 45/50 |
Peugeot e-2008 | 320 km | 228 km | −28,75 | 15,6 | 17,9 | GT Pack | 215/55 R18 | 45/50 |
Rekkeviddetesten sommer 2021
21 biler var med i sommertesten. Tre av dem gikk kortere enn WLTP. Tesla Model 3 LR gikk lengst, ikke overraskende, mens BMW iX3 gjentok de overraskende sterke resultatene fra vintertesten. SUV-en gikk 23 prosent lengre enn oppgitt WLTP.
SOMMER 2021 (vær: Lettskyet, pent vær, 15-20 grader)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk | Batteripakke |
Tesla Model 3 LR | 614 km | 654,9 km | 6,66 | 14,8 | 12,4 | Long Range AWD | 235/45 R18 | 82 |
Ford Mustang Mach-E RWD | 610 km | 617,9 km | 1,30 | 16,5 | 15,0 | Teknopakke + panoramatak | 225/60 R18 | 88/99 |
Ford Mustang Mach-E AWD | 540 km | 551,9 km | 2,20 | 18,7 | 16,0 | AWD Long Range Rapid Red | 225/55 R19 | 88/99 |
Volkswagen ID.3 Pro S | 539 km | 564,0 km | 4,64 | 16,2 | 13,5 | Pro S 5-seter | 215/50 R19 | 77/82 |
Skoda Enyaq | 520 km | 522,0 km | 0,38 | 17,2 | 14,5 | iV80 High + Suite | 235/45 R21 (f) – 255/40 R21 (b) | 77/82 |
Hyundai Kona | 484 km | 537,0 km | 10,95 | 14,7 | 12,1 | Premium Long Range | 215/55 R17 | 64 |
Volkswagen ID.4 1st Max | 487 km | 532,0 km | 9,24 | 18,2 | 14,5 | 1st Max | 235/45 R21 (f) – 255/40 R21 (b) | 77/82 |
Polestar 2 | 470 km | 467,0 km | −0,64 | 15,6 | 16,6 | Standard (Snart Long Range Dual Motor Launch Edition) | 245/45 R19 | 75/78 |
Audi e-Tron GT quattro | 468 km | 528,1 km | 12,84 | 20,1 | 16,1 | GT quattro Pro | 265/35 R21 (f) – 305/30 R21 (b) | 83,7/93,4 |
Ioniq 5 | 460 km | 502,0 km | 9,13 | 17,7 | 14,4 | Premium | 235/55 R19 | 72,6 |
Xpeng G3 | 451 km | 438,9 km | −2,68 | 14,7 | - | Premium | 215/55 R17 | 66 |
BMW iX3 | 450 km | 556,2 km | 23,60 | 19,0 | 13,3 | Fully Charged Edition | 245/45 R20 (f) – 275/40 R20 (b) | 74/80 |
Tesla Model 3 SR | 448 km | 454,4 km | 1,43 | 14,2 | 12,2 | Standard Range Plus RWD | 235/45 ZR18 | 65 |
Volkswagen ID.3 1st Plus | 420 km | 421,0 km | 0,24 | 16,2 | 13,3 | 1st Plus | 215/50 R19 | 58 |
Mercedes EQA | 417 km | 451,8 km | 8,35 | 18,1 | 15,0 | Progressive Edition | 235/55 R18 | 66,5 |
Volvo XC40 Recharge | 415 km | 445,4 km | 7,33 | 24,0 | 17,5 | Recharge P8 AWD | 235/50 R19 – 255/45 R19 | 75/78 |
Citroën ë-C4 | 350 km | 345,0 km | −1,43 | 14,3 | 13,1 | Shine | 195/60 R18 | 46/50 |
Opel Mokka-e | 324 km | 332,4 km | 2,59 | 15,6 | 13,8 | Ultimate | 215/55 R18 | 46/50 |
Fiat 500 | 298 km | 307,8 km | 3,29 | 14,9 | 12,4 | La Prima Kabriolet | 205/45 R17 | 42 |
Honda e | 210 km | 236,2 km | 12,48 | 17,8 | 13,4 | Advanced | 205/45 ZR17 (f) – 225/45 R17 (b) | 32/35,5 |
Mazda MX-30 | 200 km | 219,6 km | 9,80 | 19,0 | 13,2 | Cosmo | 215/55 R18 | 35,5 |
Rekkeviddetesten vinter 2021
Vi hadde 27 biler klar til test i sprengkulde i januar, men måtte utsette på grunn av pandemien.
Seks uker senere fikk vi kjørt en nedskalert test med et knippe av de nye eller forbedrede modellene.
Ingen store overraskelser, men en forbedret Tesla Model 3 (som kom lengst) og BMWs nye SUV iX3 hadde særlig positive resultater – sistnevnte kom nesten like langt som oppgitt rekkevidde.

VINTER 2021 (overskyet oppholdsvær, fra pluss 3-4 grader ved start til ned mot -5 på slutten)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk |
Ford Mustang Mach-E | 610 km | 502 km | −17,70 | 16,5 | 19,0 | 2WD | 225/60 R18 |
Tesla Model 3 | 580 km | 514 km | −11,37 | 14,8 | 13,6 | Long Range | 235/45 R18 |
Ford Mustang Mach-E 4WD | 540 km | 430 km | −20,37 | 18,7 | 20,0 | AWD Long Range | 225/60 R18 |
Polestar 2 | 468 km | 344 km | −26,49 | 19,3 | 21,0 | Standard | 245/45 R19 |
Xpeng G3 | 451 km | 341 km | −24,39 | 14,7 | 16,7 | Smart | 215/55 R17 |
BMW iX3 | 450 km | 432 km | −4,00 | 19,0 | 17,0 | Fully Charged Edition | 245/50 R19 |
VW ID.3 | 418 km | 340 km | −18,66 | 15,8 | 16,6 | First Plus | 215/55 R18 |
XC 40 Recharge P8 | 409 km | 332 km | −18,82 | 23,9 | 21,8 | Recharge Pure Electric P8 | 255/45 R19 og 255/50 R19 (bak) |
Citroën ë-C4 | 337 km | 261 km | −22,55 | 14,2 | 16,3 | Shine | 195/60 R18 |
Lexus UX 300e | 309 km | 257 km | −16,82 | 17,0 | 19,0 | Premium | 215/60 R17 |
En supplerende test ble kjørt i NAF-regi noen dager senere, etter samme rute og modell, med disse bilene:
VINTER 2021 supplerende test i NAF-regi (overskyet, fra 0 grader til -5, våt veibane)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk |
Porsche Taycan | 464 km | 385 km | −17,02 | 21,1 | 21,0 | 4S PBP | 265/35 ZR21 og 305/30 ZR21 (bak) |
Mini Cooper SE | 230 km | 173 km | −24,78 | 230,0 | 15,2 | SE Experience | 195/55 R16 |
Opel Corsa e | 337 km | 251 km | −25,51 | 16,8 | 16,7 | Elegance | 205/45 R17 |
Peugeot e-208 | 340 km | 240 km | −29,41 | 14,7 | 17,7 | GT | 205/45 R17 |
DS 3 Crossback e-Tense | 320 km | 250 km | −21,87 | 14,7 | 17,1 | Grand Chic | 215/55 R18 |
Fiat 500 Icon | 300 km | 230 km | −23,33 | 14,7 | 15,6 | Icon | Ikke kjent |
Mazda MX-30 | 200 km | 165 km | −17,50 | 19,0 | 18,0 | First Edition | Ikke kjent |
Honda e | 210 km | 162 km | −22,85 | 17,8 | 19,2 | Advanced | Ikke kjent |
Rekkeviddetesten sommer 2020
Denne sommertesten viser at rekkevidde-anslagene kan slå begge veier: Mens alle i vintertesten gikk kortere enn oppgitt, endte samtlige 29 biler i sommertesten lenger enn den oppgitte WLTP-rekkevidden.
Utslagene kan være kjempestore og ulike mellom modellene. Opel Ampera-e, som gikk nesten 30 prosent kortere enn oppgitt i vintertesten, trillet hele 21 prosent lengre enn WLTP-noteringen i fint sommervær.

Du kan klikke her for å komme til ladetesten med detaljer om tid og ladeeffekt på hver enkelt bil.
SOMMER 2020 (pent sommervær, ingen nedbør, 20 grader)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk |
Tesla Model S | 610 km | 645 km | 5,73 | 19,0 | 13,9 | Long Range | 245/45 R19 |
Tesla Model 3 | 560 km | 612 km | 9,28 | 16,0 | 11,9 | Long Range Dual Motor | 235/45 ZR18 |
Tesla Model X | 507 km | 546 km | 7,69 | 22,6 | 17,3 | Long Range | 255/45 R20 |
Hyundai Kona | 480 km | 568 km | 18,33 | 14,7 | 12,3 | Premium | 215/55 R17 |
Kia e-Niro | 455 km | 524 km | 15,16 | 15,9 | 11,9 | Exclusive | 215/55 R17 |
Kia e-Soul | 452 km | 520 km | 15,04 | 15,7 | 12,2 | Exclusive | 215/55 R17 |
Xpeng G3 | 450 km | 506 km | 12,44 | 14,7 | 13,1 | Smart | 215/55 R17 |
Porsche Taycan | 450 km | 475 km | 5,55 | 21,1 | 17,4 | 4S PBP | 265/35 ZR21 og 305/30 ZR21 (bak) |
Jaguar I-Pace | 436 km | 454 km | 4,12 | 21,2 | 17,8 | Nordic Edition | R20 |
Opel Ampera-e | 423 km | 512 km | 21,04 | 16,5 | 11,4 | Premium | 215/50 R17 |
Mercedes-Benz EQC | 404 km | 434 km | 7,42 | 22,3 | 18,2 | AMG | 255/40 R21 |
Renault Zoe | 380 km | 453 km | 19,21 | 17,3 | 11,4 | Intens | 195/55 R16 |
Audi e-tron 55 Sportback | 376 km | 436 km | 15,95 | 23,9 | 19,8 | S-Line | 265/45 R21 |
Audi e-tron 55 | 370 km | 399 km | 7,83 | 24,3 | 20,3 | Advanced Business | 265/45 R21 |
Nissan Leaf 62 kWt | 385 km | 396 km | 2,85 | 18,0 | 13,7 | E+Tekna | 215/50 R17 |
Peugeot e-208 | 340 km | 346 km | 1,76 | 14,7 | 13,4 | GT | 205/45 R17 |
Opel Corsa e | 337 km | 358 km | 6,23 | 16,8 | 12,9 | Elegance | 205/45 R17 |
DS 3 Crossback e-Tense | 320 km | 351 km | 9,68 | 14,7 | 13,3 | Grand Chic | 215/55 R18 |
Hyundai Ioniq | 311 km | 342 km | 9,96 | 13,8 | 11,1 | Premium | 205/60 R16 |
Peugeot e-2008 | 310 km | 332 km | 7,09 | 15,6 | 13,7 | GT-Line | 215/55 R18 |
BMW i3 | 310 km | 319 km | 2,90 | 15,5 | 12,5 | 120 Ah Fully Charged | 155/60 R20 |
Nissan Leaf 40 kWt | 270 km | 305 km | 12,96 | 20,6 | 11,9 | N-Connecta | 215/50 R17 |
MG ZS EV | 263 km | 310 km | 17,87 | 18,6 | 13,7 | Luxury | 215/50 R17 |
Skoda Citigo-e iV | 258 km | 280 km | 8,52 | 16,0 | N/A | Style | 185/50 R16H |
Seat Mii Electric | 258 km | 278 km | 7,75 | 14,6 | 10,3 | Launch Edition | 175/65 R14 |
VW e-Up! | 251 km | 289 km | 15,10 | 14,5 | 9,7 | Entry | 165/65 R15 |
Mini Cooper SE | 234 km | 272 km | 16,23 | 15,8 | 11,3 | Experience | 195/55 R16 |
VW e-Golf | 222 km | 259 km | 16,66 | 15,7 | 11,4 | Exclusive | 205/55 R16 |
Nissan e-NV200 | 200 km | 278 km | 39,00 | 25,9 | 13,7 | Evalia (Premium) | 185/65 R15 |
Rekkeviddetesten vinter 2020
I norsk vintervær kan du glemme WLTP-rekkevidden, det vet alle som har litt erfaring som elbil-eiere. Men hvor mye kortere går bilene egentlig? I denne testen, som ble gjort i moderat vintertemperatur og med litt slaps i veien på deler av turen, endte bilene mellom 10 og 30 prosent bak den lovede rekkevidden.
De tre Tesla-modellene gikk aller lengst, men også populære modeller som Hyundai Kona og Audi e-tron 55 hadde meget gode resultater.
Du kan klikke her for å komme til ladetesten med detaljer om tid og ladeeffekt på hver enkelt bil.
VINTER 2020 (skiftende, noe sludd, 3 grader ved start, falt til -6 ved stopp for siste bil)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent | Forbruk (oppgitt) kWt/100 km | Forbruk (målt) kWt/100 km | Utstyrsnivå | Dekk |
Tesla Model S | 610 km | 469 km | −26,26 | 19,0 | 20,0 | Long Range | 245/45 R19 |
Tesla Model 3 | 560 km | 404 km | −27,79 | 18,0 | 18,5 | Long Range Dual Motor | 235/45 ZR18 |
Tesla Model X | 507 km | 419 km | −17,24 | 22,6 | 21,7 | Long Range | 255/45 R20 |
Jaguar I-Pace | 470 km | 333 km | −23,44 | 21,2 | 23,4 | 400 PS Auto | 235/65 R18 |
Kia e-Niro | 455 km | 360 km | −20,81 | 15,9 | 17,2 | First Edition | 215/55 R17 |
Kia e-Soul | 452 km | 352 km | −22,12 | 15,7 | 18,1 | Exclusive | 215/55 R17 |
Hyundai Kona | 449 km | 404 km | −9,91 | 15,4 | 15,5 | Premium | 215/55 R17 |
Opel Ampera-e | 423 km | 296 km | −29,81 | 16,5 | 20,0 | Premium | 215/50 R17 |
Mercedes-Benz EQC | 417 km | 307 km | −24,01 | 22,3 | 25,4 | AMG-Line | 235/50 R 20 og 255/45 R20 (bak) |
Audi e-tron Quattro 55 | 415 km | 341 km | −11,42 | 24,3 | 24,4 | Advanced Business | N/A |
Renault Zoe | 395 km | 313 km | −16,76 | 17,2 | 16,1 | R135 Edition One | 195/55 R16 |
Nissan Leaf 62 kWt | 385 km | 298 km | −22,42 | 18,0 | N/A | E+Tekna | 215/50 R17 |
Audi e-tron Quattro 50 | 332 km | 259 km | −13,38 | 23,9 | N/A | Advanced Sport | N/A |
Hyundai Ioniq | 311 km | 269 km | −10,19 | 13,8 | 13,1 | Premium | 205/60 R16 |
BMW i3 | 310 km | 245 km | −20,71 | 13,1 | 15,6 | 120 Ah Fully Charged | 155/70 R19 |
Nissan Leaf 40 kWt | 270 km | 208 km | −22,63 | 20,6 | 16,5 | Tekna | 205/55 R16 |
VW e-Golf | 222 km | 198 km | −10,77 | 15,9 | 14,9 | Exclusive | R16 |
VW e-Up! | 251 km | 226 km | −9,96 | 16,0 | 13,0 | Entry | R14 |
Seat Mii Electric | 260 km | 226 km | −12,17 | 16,0 | 13,2 | Launch Edition | R14 |
Skoda Citigo-e iV | 260 km | 220 km | −14,73 | 16,0 | 13,6 | Style | R16 |
Rekkeviddetesten sommer 2019
Den aller første testen vi kjørte bestod av bare 9 biler, og vi kjørte en annen rute enn senere, så resultatene kan ikke sammenliknes med senere tester. Fra start i Oslo gikk turen til Drammen, så til Hønefoss, Bagn, Dokka og Gjøvik før vi endte opp på E6 oppover Gudbrandsdalen.
Som senere ble bilene kjørt på fartsgrensen til de gikk tomme for strøm.
SOMMER 2019 (oppholdsvær, 14-15 grader)
Bilmodell | WLTP-rekkevidde (oppgitt) | Rekkevidde (målt) | Avvik i prosent |
Tesla Model 3 LR | 560 km | 540 km | −3,57 |
Kia e-Niro | 455 km | 497 km | 9,23 |
Kia e-Soul | 452 km | 481 km | 6,41 |
Hyundai Kona | 449 km | 532 km | 18,48 |
Opel Ampera-e | 423 km | 423 km | 0,00 |
Nissan Leaf 62 kWt | 385 km | 418 km | 8,57 |
BMW i3 | 310 km | 323 km | 4,19 |
Nissan Leaf 40 kWt | 270 km | 288 km | 6,66 |
VW e-Golf | 229 km | 215 km | −6,11 |
(PS: Denne testen ble kjørt etter en helt annen rute enn de senere testene)