Men fra forsetene og bakover – altså plassen i baksetet og bagasjerommet – var den ditto underlegen. Mange vil nok også mene at Hyundai har tatt seg litt for godt betalt for rekkevidden.
Kona ble uansett populær. Den var Norges 5. mest solgte bil i 2020, og 8. mest solgte i 2019. Ved inngangen av desember i år, lå den på 15. plass.
Foreløpig er det lite konkret informasjon som kommer fra Hyundai, bortsett fra bildene du ser her – og noen litt svulmende og omtrentlige formuleringer om diverse forbedringer.
Foreløpig vet vi ingen ting om rekkevidde, lading og motoreffekt. Det vi derimot vet, er at Hyundai vanligvis legger seg helt i tetsjiktet på disse elbilspesifikke områdene. Derfor har vi store forventninger til nye Kona.
PS: Utfordringene for verdens bilprodusenter bare fortsetter som konsekvens av pandemien, og det er vanskelig å si med 100 prosent sikkerhet når vi vil få lansering av bilene som er på gang.