SJUSETER: Romslige Peugeot E-5008 er nå på norske veier.

Peugeot E-5008:

Dette må du betale for sjuseteren

Du kan knipe deg under momsgrensen, men det lønner seg neppe.

Publisert Sist oppdatert

Peugeot E-5008 er i praksis en forlenget utgave av E-3008, en modell som har fått mye ros av Motor (les test her).  Vi fikk også et meget godt inntrykk av E-5008 under en kortere prøvekjøring i Danmark tidligere i sommer (les mer her).

Nå er prisen på E-5008 klar. Og som forventet klarer Peugeot å lirke seg under halvmillionen med innstegsversjonen Allure. Med en startpris på 468.900 kroner, ender du noen hundrelapper under, med vinterhjul og diverse omkostninger inkludert.

Har du lest disse sakene fra Motor?

Hengerfeste

Men da må du klare deg uten grunnleggende utstyr som varme i rattet og adaptiv fartstholder, så vi hopper raskt over på mer attraktive GT. Startpris 489.900. Da er du oppe på rundt 530.000 for en bedre utstyrt bil med vinterhjul.

Da har du litt mer komfort den tiden du eier bilen – og litt mindre prisfall den dagen du skal selge den.

Skal du ha en annen farge enn «blå obsession», må du betale 8900 kroner. Hengerfeste koster også 8900. Og kanskje vil du ha en pakke med panoramatak og lyddempende sidevinduer til 15.900?

ROS: Peugeots førermiljø oppleves fortsatt nyskapende, 10 år etter introduksjonen av i-cockpit.
ROMSLIG: Selv med de bakerste setene i bruk, er det godt over 200 liter bagasjevolum igjen.

Glade i bilen sin

– Alle vet at plassbehovet for en norsk familie er nesten ubegrenset. Med E-5008 tar vi en stor elektrisk SUV og henter en rekke løsninger fra en superpraktisk flerbruksbil. Dagens 5008-eiere forteller oss hver dag hvor glade de er i bilen sin. Nå har både de, og alle andre, virkelig noe å glede seg til, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot i Bertel O. Steen, i en pressemelding.

Peugeot E-5008 med forhjulstrekk har rekkevidde på opptil 502 km og 210 hester. Bagasjevolumet som femseter er på 748 liter.