HVOR LANGT GIKK DEN? JAC e-JS4 før sommerens rekkeviddetest, som du kan se her.
HVOR LANGT GIKK DEN? JAC e-JS4 før sommerens rekkeviddetest, som du kan se her.

Kraftig ned:

Er dette årets prisavslag?

Denne bilen er nettopp blitt 111.000 kroner billigere. 

Publisert Sist oppdatert

Norges første kinesiske elbil var en JAC – ett eneste eksemplar ble importert og solgt i 2018. I fjor kom modellen e-JS4, og heller ikke den har bitt spesielt godt fra seg. 

Totalt 82 eksemplarer er solgt til dags dato.

PIONEREN: RSA-sjef Frank Dunvold med den aller første, iEV7S. Les mer om den her.
PIONEREN: RSA-sjef Frank Dunvold med den aller første, iEV7S. Les mer om den her.

I dag, torsdag, har JAC Norge gjort sitt for å pynte på statistikken. 

Bilen er satt ned fra 374.000 til 299.900 kroner, før vinterdekk og andre nødvendigheter eller ønsker er lagt til. I tillegg selges den med en utstyrspakke som normalt ville kostet 36.000 kroner, der blant annet elektrisk panoramasoltak, Apple CarPlay/Android Auto og 360-graders kamera er inkludert.

Et avslag på 110.000 kroner fra det ene døgnet til det neste, med andre ord.

– Vi er glade for å kunne tilby norske bilkjøpere en elektrisk og fullspekket SUV til en så konkurransedyktig pris, sier Lars Havre, salgssjef i JAC Norge i en pressemelding.

ROMSLIG: Bilen har et bagasjerom på 450 liter.
ROMSLIG: Bilen har et bagasjerom på 450 liter.

Han mener at bilen dermed leverer mest rekkevidde per krone i det norske markedet. 

Her kan du se Motor og NAFs rekkevidde­tester, der bilen har vært med to ganger – vinter og sommer 2023.

● Prisen gjelder ut 2023, eller til lageret er tomt.