
Forsmak på Hyundai Seven:
Hyundai hinter om dristige designgrep i ny SUV
Ioniq 5 og Kia EV6 er de ferskeste eksemplene på alt det spennende som rører seg i det store Hyundai-konsernet. Og det kommer mer.
Hyundai slipper nå de første bildene av modellen Seven, som skal vise hva konsernet ser for seg på design- og teknologifronten de nærmeste årene.
Størrelsesmessig er også dette forsmaken på selskapets kommende helelektriske SUV, og den tredje modellen som markerer den nye tiden i konsernets elbilsatsing.
Har du lest disse sakene?
-
Prøvekjørt: Tesla Model Y Performance
Tysk eller kinesisk Model Y – svaret overrasker oss
-
Prøvekjørt: Kia Niro EV
Ville vært et strålende bilkjøp med litt lavere pris
-
Forbrukertilsynet:
Krever alle priser på alle ladere
-
Lakken flasser av:
Tesla nekter reklamasjon
-
NAF frykter full moms på elbiler:
«Et frekt og usedvanlig provoserende løftebrudd»
-
Vi som kjører rundt i hundreåringer:
Vi feirer bilene som er hundre i år!
-
Beholder krav om helseattest:
Beholder krav om helseattest for eldre
-
Prisforskjeller på lading:
Hyundai kutter prisen, men er fortsatt mye dyrere
-
Denne skal klare 70–80 mil:
Slik skal Renault kurere rekkeviddeangsten
-
Vente et år eller kutte ut utstyr?
Dette gjør delemangelen med nybildrømmen
-
Lav nyttelast-kapasitet på elbiler:
Hyundai anbefaler å kjøre med ulovlig overvekt
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Glasstaket knuste uten forvarsel:
– Det regnet glass på oss
-
Mot priskaos for dyre elbiler:
Dette må du vite hvis du havner i moms-knipa
-
Varsler elbil-moms fra 500.000 kroner:
«Andre trenger støtte enn de som kan kjøpe Porsche»
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Prøvekjørt: Volkswagen ID.5/ID.5 GTX
Hvor mye forskjell krever du for 18.000 kroner?
For oversiktens del: Hyundai-konsernet inkluderer også Kia. Og Ioniq – som er navnet på elbilsatsingen til Hyundai.
Ioniq 5 kom først og begeistret de fleste, også oss i Motor (les test av Ioniq 5 her).
Ioniq 6, den lave kupémodellen med form og størrelse på nivå med Tesla Model 3 og Polestar 2, er neste modell ut. Planen var å lansere Ioniq 6 inneværende år, men den er nå utsatt til 2022.




Og deretter kommer den store SUV-en, som kommer med ulike setekonfigurasjoner.
Modellen skal vises i sin helhet på AutoMobility i Los Angeles 17. november, men de første bilene mer enn antyder retningen.
Mest lest på Motor.no:
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Sjekk de mest populære og de helt nye modellene:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
-
Wenche og Aage fikk sjokk:
Glasstaket i BMW-en knuste uten forvarsel mens de kjørte
-
Risikabelt å havne i retten:
Tapte mange hundre tusen kroner på å selge denne bilen
-
Forskning «fra vugge til grav»:
Skoda diesel slipper ut mindre CO2 enn en elektrisk Mustang
-
Ber Vedum utsette momsen:
– Bilkjøperne styrer mot en ny avgiftsbombe
-
Stor NAF-test:
Dette er de beste ladeboksene til elbiler
-
Prøvekjørt: Mercedes C-klasse All-Terrain
Denne har rekkevidde på rundt 120 mil ...
-
Quiz:
Kjenner du igjen frontlysene?
-
VW-duell: ID.4 GTX mot Tiguan
Vi er overrasket over hvor mye bedre elbilen er
-
Se bildene:
Fikk rusttrøbbel etter 10 måneder – Tesla avviser alt ansvar
-
Grekere på pristoppen:
Disse bensinprisene får norske priser til å blekne
-
Nye regler:
Nå øker fartsgrensen for tilhengere
-
NAF mener myndighetene teller feil:
NAF: «Bilistene har betalt milliarder mer enn de skulle»
-
Prøvekjørt: VW Multivan eHybrid
Plutselig ble denne nesten en halv million rimeligere
-
Bilsetet har mekanisk feil:
Nå blir Marit saksøkt av Tesla
Lysarkitekturen kjenner vi igjen fra Ioniq 5, med de parametriske pikslene.
Interiøret hinter om en loungestemning med litt utradisjonell møblering.
Men det må som vanlig legges en dose realisme til disse bildene. Det er alltid en viss forskjell på konsept og ferdig resultat.