
Forsmak på Hyundai Seven:
Hyundai hinter om dristige designgrep i ny SUV
Ioniq 5 og Kia EV6 er de ferskeste eksemplene på alt det spennende som rører seg i det store Hyundai-konsernet. Og det kommer mer.
Hyundai slipper nå de første bildene av modellen Seven, som skal vise hva konsernet ser for seg på design- og teknologifronten de nærmeste årene.
Størrelsesmessig er også dette forsmaken på selskapets kommende helelektriske SUV, og den tredje modellen som markerer den nye tiden i konsernets elbilsatsing.
Har du lest disse sakene?
-
Se forskjellene:
Så dyrt er bilkjøp uten egenkapital
-
Så mye kan du spare på billånet:
Spar titusenvis på god rente
-
Vi som skravlet om bil i ferien:
Hvilke morsomme biler ble du kjent med i sommer?
-
Anne-Karin fikk sjokk:
Reparasjon økte km-standen til 400.000
-
Knusende kritikk etter dødsulykke:
– Økonomi ble prioritert framfor trafikksikkerhet
-
Ladeanlegg i parkeringsbygg:
Seksjonseiere kan ikke nekte lading
-
Se før- og etter-bilder:
Fikk ikke vite at motorsykkelen hadde sett slik ut
-
Se slitasjen:
Tesla-dekkene tålte bare to sesonger
-
Se bildene:
Slik renner vannet inn i bilen
-
Vant kamp om bruktbil:
Arnt Villy kjøpte bil – men selgeren fortsatte å bruke den selv
-
180 VW fra privat samling til salgs:
Denne Bobla kan bli din for rundt 3,5 millioner
-
Misligholdt leasingavtalen:
Må betale 352.000 kroner til Møller etter leasing-strid
-
Ny måling:
En av åtte vil bytte parti på grunn av drivstoffprisene
-
Bilindustri i omveltning:
Slik vil mobilen endre bilen
-
Prøvekjørt: Kia EV6 GT
Serverer koreansk GT til folket
-
Duell: Cupra Born mot Kia Niro
Fornuftige familiefraktere for 400.000
-
Prøvekjørt: Nissan Qasqhai e-Power
En ypperlig løsning som gir veteranen noen gode år til
For oversiktens del: Hyundai-konsernet inkluderer også Kia. Og Ioniq – som er navnet på elbilsatsingen til Hyundai.
Ioniq 5 kom først og begeistret de fleste, også oss i Motor (les test av Ioniq 5 her).
Ioniq 6, den lave kupémodellen med form og størrelse på nivå med Tesla Model 3 og Polestar 2, er neste modell ut. Planen var å lansere Ioniq 6 inneværende år, men den er nå utsatt til 2022.




Og deretter kommer den store SUV-en, som kommer med ulike setekonfigurasjoner.
Modellen skal vises i sin helhet på AutoMobility i Los Angeles 17. november, men de første bilene mer enn antyder retningen.
Mest lest på Motor.no:
-
Klaget på sanksjon:
Ventet på ledig p-plass, fikk bot
-
Prøvekjørt: Nissan Ariya
Har en spesiell egenskap som gjør den best i klassen
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Gikk ikke «sinnssykt bra»:
Modifisering skadet bil for 171.000 kroner
-
77
Test: Toyota bZ4X
Vi er forbauset over hvor middels alt er
-
Blokkerer for hurtiglading:
– Det er helt greit å parkere slik
-
Kjøpte campingvogn til 3000 kr:
Campingplassen sendte vogna til vraking
-
Taycan-eiere reagerer skarpt:
Får ikke luksusfunksjon – men 2300 kroner fra Porsche
-
Motors store rekkeviddetest:
Elbilene slet med norsk sommervær
-
Motors sommerdekktest:
Elbil-dekkenes svakheter vekker internasjonal oppsikt
-
Nye resultater fra Euro NCAP:
Elbilene imponerer, men to merker bør skjelve
-
Petter fortviler, NAF reagerer:
«Ingen» verksteder kan godkjenne tilhengere
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Hyundai Ioniq 5 med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Populære og nye modeller:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
Lysarkitekturen kjenner vi igjen fra Ioniq 5, med de parametriske pikslene.
Interiøret hinter om en loungestemning med litt utradisjonell møblering.
Men det må som vanlig legges en dose realisme til disse bildene. Det er alltid en viss forskjell på konsept og ferdig resultat.