ØKER: Polestar 2, her under den store elbiltesten til NAF og Motor, går nå 3,5 mil lenger i sin rimeligste utgave.Foto: JON TERJE HELLGREN-HANSEN
Oppgradering:
«Billig-Polestar» får mer krefter og bedre rekkevidde
Polestar hevder seg stadig sterkere i elbilklassen for lommebøker flest. En fersk oppgradering gir både økt rekkevidde og effekt – fortsatt til under 400.000.
Det er altså den rimeligste modellen av Polestar 2 som først og fremst nyter godt av oppgraderingene. Denne koster i dag 369.000 i en solid utstyrt versjon.
Legger du til vinterdekk og nøyer deg med sølvgrå metallic, så havner du under 390.000. Vil du ha en annen metallic-farge, så havner du 1200 kroner under 400.000-streken.
Rekkevidde
Dette er en pris som pisker i lakken til en del biler med både dårligere rekkevidde, lavere effekt og langt mindre pondus i trafikkbildet.
Batteriet i innstegsmodellen (Standard range Single motor) har fått forbedret cellekjemi og økt kapasitet – fra 64 til 69 kWt. Dette gir igjen 3,5 mil økt rekkevidde (nå opptil 474 km WLTP), raskere lading (nå opptil 130 kW) og sju hester mer, fra 224 til 231.
RASKERE: Også ladeeffetkten blir litt høyere på den rimeligste utgaven av Polestar 2: 130 kW. En Skoda Enyaq (t.h.) med det største batteriet har også fått økt ladefart – fra 125 til 135 kW.Foto: TOMM W. CHRISTIANSEN
Nye designdetaljer
Her kan du lese hvordan Polestar har gjort det i de store elbiltestene til NAF og Motor de siste sesongene (klikk her).
Ulike nye designdetaljer er felles for alle Polestar 2. Og selvsagt med Polestars skarpe fokus på fornybare og veganske materialer.
I tillegg til de nevnte oppgraderingene på den rimeligste modellen, er dette de viktigste endringene.