
Oppgradering:
«Billig-Polestar» får mer krefter og bedre rekkevidde
Polestar hevder seg stadig sterkere i elbilklassen for lommebøker flest. En fersk oppgradering gir både økt rekkevidde og effekt – fortsatt til under 400.000.
Det er altså den rimeligste modellen av Polestar 2 som først og fremst nyter godt av oppgraderingene. Denne koster i dag 369.000 i en solid utstyrt versjon.
Legger du til vinterdekk og nøyer deg med sølvgrå metallic, så havner du under 390.000. Vil du ha en annen metallic-farge, så havner du 1200 kroner under 400.000-streken.
Rekkevidde
Dette er en pris som pisker i lakken til en del biler med både dårligere rekkevidde, lavere effekt og langt mindre pondus i trafikkbildet.
Batteriet i innstegsmodellen (Standard range Single motor) har fått forbedret cellekjemi og økt kapasitet – fra 64 til 69 kWt. Dette gir igjen 3,5 mil økt rekkevidde (nå opptil 474 km WLTP), raskere lading (nå opptil 130 kW) og sju hester mer, fra 224 til 231.
Har du lest disse sakene?
-
NAF frykter full moms på elbiler:
«Et frekt og usedvanlig provoserende løftebrudd»
-
Vi som kjører rundt i hundreåringer:
Vi feirer bilene som er hundre i år!
-
Beholder krav om helseattest:
Beholder krav om helseattest for eldre
-
Prisforskjeller på lading:
Hyundai kutter prisen, men er fortsatt mye dyrere
-
Denne skal klare 70–80 mil:
Slik skal Renault kurere rekkeviddeangsten
-
Vente et år eller kutte ut utstyr?
Dette gjør delemangelen med nybildrømmen
-
Lav nyttelast-kapasitet på elbiler:
Hyundai anbefaler å kjøre med ulovlig overvekt
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Glasstaket knuste uten forvarsel:
– Det regnet glass på oss
-
Mot priskaos for dyre elbiler:
Dette må du vite hvis du havner i moms-knipa
-
Varsler elbil-moms fra 500.000 kroner:
«Andre trenger støtte enn de som kan kjøpe Porsche»
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Prøvekjørt: Volkswagen ID.5/ID.5 GTX
Hvor mye forskjell krever du for 18.000 kroner?
-
Viser Audi A6 Avant e-tron:
Nå kommer en bølge av elektriske stasjonsvogner
-
Se listen:
Vegvesenet mener disse veiene bør bygges først
-
Toyota-duell:
bZ4X mot RAV4 – her er de største forskjellene
-
Avkrevd gebyr for bil på henger:
Denne bompenge-regningen kan du faktisk avslå!

Nye designdetaljer
Her kan du lese hvordan Polestar har gjort det i de store elbiltestene til NAF og Motor de siste sesongene (klikk her).
Ulike nye designdetaljer er felles for alle Polestar 2. Og selvsagt med Polestars skarpe fokus på fornybare og veganske materialer.
I tillegg til de nevnte oppgraderingene på den rimeligste modellen, er dette de viktigste endringene.
Mest lest på Motor.no:
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Sjekk de mest populære og de helt nye modellene:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
-
Wenche og Aage fikk sjokk:
Glasstaket i BMW-en knuste uten forvarsel mens de kjørte
-
Risikabelt å havne i retten:
Tapte mange hundre tusen kroner på å selge denne bilen
-
Forskning «fra vugge til grav»:
Skoda diesel slipper ut mindre CO2 enn en elektrisk Mustang
-
Ber Vedum utsette momsen:
– Bilkjøperne styrer mot en ny avgiftsbombe
-
Stor NAF-test:
Dette er de beste ladeboksene til elbiler
-
Prøvekjørt: Mercedes C-klasse All-Terrain
Denne har rekkevidde på rundt 120 mil ...
-
Quiz:
Kjenner du igjen frontlysene?
-
VW-duell: ID.4 GTX mot Tiguan
Vi er overrasket over hvor mye bedre elbilen er
-
Se bildene:
Fikk rusttrøbbel etter 10 måneder – Tesla avviser alt ansvar
-
Grekere på pristoppen:
Disse bensinprisene får norske priser til å blekne
-
Nye regler:
Nå øker fartsgrensen for tilhengere
-
NAF mener myndighetene teller feil:
NAF: «Bilistene har betalt milliarder mer enn de skulle»
-
Prøvekjørt: VW Multivan eHybrid
Plutselig ble denne nesten en halv million rimeligere
-
Bilsetet har mekanisk feil:
Nå blir Marit saksøkt av Tesla
-
Prøvekjørt: Renault Megane E-Tech
Kjør debatt: Er dette den peneste elbilen?
- Nye eksteriørfarger: Space (erstatter Void) og Jupiter (erstatter Moon). Magnesium (sølvgrå) er nå standard, uten pristillegg.
- Både standardfelgene på 19-tommer og de valgfrie 20-tommer felgene har nytt design.
- Nye nappa skinnseter er tilgjengelig sammen med nye Light Ash deco-paneler (erstatter panelene av rekonstruert tre).
- Avtagbar solskjerming for panoramataket i glass.
- Programvareoppgraderingen som øker motoreffekten til maks 350 kW og 680 Nm er nå inkludert i Performance-pakken
- Varmepumpen (inkludert i Plus-pakken) har forbedringer som utvider optimalt temperaturintervall til mellom minus 7 og pluss 25 grader.
- Oppgradert system for forbedringer for luftkvaliteten i kupéen (Plus-pakken).
Leveringstid på de ulike versjonene av Polestar 2 er i øyeblikket september i år.