
Oppgradert Mustang Mach-E:
Bestselgerne får bedre hengervekt
Mustang Mach-E stiller fortsatt med et handicap i tilhengernasjonen Norge, men nå er det blitt 250 kilo mindre.
Ford melder at den godkjente tilhengervekten på nye Mustang Mach-E nå økes fra 750 til 1000 kilo på Long Range-utgaven med både bakhjulsdrift og firehjulsdrift.
Dette er de to mest attraktive modellene med best rekkevidde, som også har gjort det bra i de store rekkeviddetestene til Motor og NAF (les mer her).
Opp et nivå
Biler som produseres fra 5. mai i år vil automatisk være godkjent for 1000 kilo tilhengervekt, mens biler produsert tidligere vil kunne oppdateres gjennom et besøk hos Statens Vegvesen. Disse berørte kundene vil bli direkte informert fra Ford.
Den økte hengerkapasiteten gjør at bakhjulsdrevne Mustang nå er oppe på nivå med sine bakhjulsdrevne konkurrenter fra Volkswagen-konsernet – VW ID.4, Skoda Enyaq og Audi Q4. – men fortsatt 200 kilo dårligere om vi sammenlikner versjonene med firehjulsdrift.
Har du lest disse sakene?
-
Prøvekjørt: Kia Niro EV
Ville vært et strålende bilkjøp med litt lavere pris
-
Forbrukertilsynet:
Krever alle priser på alle ladere
-
Lakken flasser av:
Tesla nekter reklamasjon
-
NAF frykter full moms på elbiler:
«Et frekt og usedvanlig provoserende løftebrudd»
-
Vi som kjører rundt i hundreåringer:
Vi feirer bilene som er hundre i år!
-
Beholder krav om helseattest:
Beholder krav om helseattest for eldre
-
Prisforskjeller på lading:
Hyundai kutter prisen, men er fortsatt mye dyrere
-
Denne skal klare 70–80 mil:
Slik skal Renault kurere rekkeviddeangsten
-
Vente et år eller kutte ut utstyr?
Dette gjør delemangelen med nybildrømmen
-
Lav nyttelast-kapasitet på elbiler:
Hyundai anbefaler å kjøre med ulovlig overvekt
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Glasstaket knuste uten forvarsel:
– Det regnet glass på oss
-
Mot priskaos for dyre elbiler:
Dette må du vite hvis du havner i moms-knipa
-
Varsler elbil-moms fra 500.000 kroner:
«Andre trenger støtte enn de som kan kjøpe Porsche»
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Prøvekjørt: Volkswagen ID.5/ID.5 GTX
Hvor mye forskjell krever du for 18.000 kroner?
-
Viser Audi A6 Avant e-tron:
Nå kommer en bølge av elektriske stasjonsvogner

Trådløst
Avstanden opp til de beste trekkbilene med batterielektrisk motor, er enda større (se oversikten her).
Ford er nå også i gang med ulike trådløse oppdateringer (OTA), blant annet en funksjon som gjør at du kan bruke skjermen som tegnebrett, samt noen enkle spillfunksjoner.
Mest lest på Motor.no:
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Populær elbil med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Sjekk de mest populære og de helt nye modellene:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
-
Wenche og Aage fikk sjokk:
Glasstaket i BMW-en knuste uten forvarsel mens de kjørte
-
Risikabelt å havne i retten:
Tapte mange hundre tusen kroner på å selge denne bilen
-
Forskning «fra vugge til grav»:
Skoda diesel slipper ut mindre CO2 enn en elektrisk Mustang
-
Ber Vedum utsette momsen:
– Bilkjøperne styrer mot en ny avgiftsbombe
-
Stor NAF-test:
Dette er de beste ladeboksene til elbiler
-
Prøvekjørt: Mercedes C-klasse All-Terrain
Denne har rekkevidde på rundt 120 mil ...
-
Quiz:
Kjenner du igjen frontlysene?
-
VW-duell: ID.4 GTX mot Tiguan
Vi er overrasket over hvor mye bedre elbilen er
-
Se bildene:
Fikk rusttrøbbel etter 10 måneder – Tesla avviser alt ansvar
-
Grekere på pristoppen:
Disse bensinprisene får norske priser til å blekne
-
Nye regler:
Nå øker fartsgrensen for tilhengere
-
NAF mener myndighetene teller feil:
NAF: «Bilistene har betalt milliarder mer enn de skulle»
-
Prøvekjørt: VW Multivan eHybrid
Plutselig ble denne nesten en halv million rimeligere
-
Bilsetet har mekanisk feil:
Nå blir Marit saksøkt av Tesla
Det er også gjort forbedringer i koblingen mot Apple Car Play, samt at kundene har fått større frihet til å velger når de trådløse oppgraderingene skal skje.
- Siden den første båtlasten med Mach-E ankom Norge i slutten av april 2021, er det registrert 7283 (per 24/4 i år) nye biler, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV).