En tredje nyhet er modellen MG selv kaller «verdens første helelektriske stasjonsvogn». Vi kommer ikke på noen andre bilprodusenter som vil reagere på den påstanden.
MG5 har et bagasjevolum på 479 liter, som er vesentlig bedre enn de mange mer SUV-pregede elbilene vi ser på veien.
Annonse
ELEGANT: I den best utstyrte versjonen får MG5 litt eksklusivitet over seg.Foto: MG
OK VOLUM: 479 liters bagasjevolum som femseter er best blant bilene i de lavere prisklassene. Men ingen skiluke, som vi ser, og de nedfellbare setene gir en særdeles stor vinkel.Foto: MG
Som en Passat
Nye Mercedes EQA har for eksempel 34o liters bagasjerom, mens VW ID.3 rommer 385 liter. Nissan Leaf har 435 eller 420 liter, avhengig om du vil ha en ekstra subwoofer med i bagasjen.
En stor stasjonsvogn som Passat GTE (ladehybrid) har 483 liter.
MG5 får en batteripakke på 61 kWt, og en rekkevidde på 400 kilometer. Det er omtrent på gjennomsnittet, sammenliknet med kobbelet av potensielle konkurrenter.