
Nye Peugeot 308:
Presser prisene under 300.000 kroner
Den mellomstore designperlen Peugeot 308 kommer på markedet med pris som en elektrisk småbil.
Den gunstige startprisen på 289.900 for en 5-dørs kombi og 309.900 for stasjonsvognen med alt nødvendig utstyr, speiler etterspørselen i det norske markedet for tiden.
Skal man lokke noen kunder til lukten av bensin- eller diesel nå, så er det kun lave priser som gjelder.
Startprisen på en romslig stasjonsvogn med over 600 liter bagasjeplass ligger omtrent på nivå med den mest solgte utgaven av lille elektriske Peugeot 208.
Men ladehybriden av 308 er naturligvis mest interessant for oss nordmenn. Den kommer med henholdsvis 180 og 225 hestekrefter, og elektrisk rekkevidde på opptil 60 kilometer.
Har du fått med deg disse sakene?
-
Lanserer luksus-SUV i oktober:
Med denne skal Polestar utfordre tidenes testvinner
-
Økning i antall trafikkdrepte:
Slakter Erna Solbergs løsning for å få ned ulykkene
-
Se forskjellene:
Derfor skal du betale ned billånet raskt
-
Se forskjellene:
Så dyrt er bilkjøp uten egenkapital
-
Så mye kan du spare på billånet:
Spar titusenvis på god rente
-
Vi som skravlet om bil i ferien:
Hvilke morsomme biler ble du kjent med i sommer?
-
Anne-Karin fikk sjokk:
Reparasjon økte km-standen til 400.000
-
Knusende kritikk etter dødsulykke:
– Økonomi ble prioritert framfor trafikksikkerhet
-
Ladeanlegg i parkeringsbygg:
Seksjonseiere kan ikke nekte lading
-
Se før- og etter-bilder:
Fikk ikke vite at motorsykkelen hadde sett slik ut
-
Se slitasjen:
Tesla-dekkene tålte bare to sesonger
-
Se bildene:
Slik renner vannet inn i bilen
-
Vant kamp om bruktbil:
Arnt Villy kjøpte bil – men selgeren fortsatte å bruke den selv
-
180 VW fra privat samling til salgs:
Denne Bobla kan bli din for rundt 3,5 millioner
-
Misligholdt leasingavtalen:
Må betale 352.000 kroner til Møller etter leasing-strid

- Startpris: 359.900 for en godt utstyrt bil med utstyrsnivået Active.
Bilene leveres med tre utstyrsnivåer: Active, Allure og GT. Fra Active får du blant annet EcoLED hovedlys, aktiv nødbrems, skiltgjenkjenning og 10 tommers berøringsskjerm.
Kommer i oktober
Allure har i tillegg blant annet adaptiv fartsholder, oppgraderte seter, nøkkelfri inngang og start, ryggekamera og navigasjon.
På toppnivået GT er det i tillegg standard med LED Matrix lys, Alcantara-seter og sort taktrekk.
Kombimodellen kommer allerede i oktober, mens stasjonsvognen er på plass rett etter nyttår.
Mest lest på Motor de siste månedene:
-
Klaget på sanksjon:
Ventet på ledig p-plass, fikk bot
-
Prøvekjørt: Nissan Ariya
Har en spesiell egenskap som gjør den best i klassen
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Gikk ikke «sinnssykt bra»:
Modifisering skadet bil for 171.000 kroner
-
77
Test: Toyota bZ4X
Vi er forbauset over hvor middels alt er
-
Blokkerer for hurtiglading:
– Det er helt greit å parkere slik
-
Kjøpte campingvogn til 3000 kr:
Campingplassen sendte vogna til vraking
-
Taycan-eiere reagerer skarpt:
Får ikke luksusfunksjon – men 2300 kroner fra Porsche
-
Motors store rekkeviddetest:
Elbilene slet med norsk sommervær
-
Motors sommerdekktest:
Elbil-dekkenes svakheter vekker internasjonal oppsikt
-
Nye resultater fra Euro NCAP:
Elbilene imponerer, men to merker bør skjelve
-
Petter fortviler, NAF reagerer:
«Ingen» verksteder kan godkjenne tilhengere
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
