«SOFASTEMNING»: Christina Dobloug satte stor pris på turen i F-150 Lightning.
«SOFASTEMNING»: Christina Dobloug satte stor pris på turen i F-150 Lightning.

Rekkeviddetesten:

Størstemann ble ikke førstemann som stoppet

Ford F-150 Lightning er vintertestens desidert største bil, både i lengde og tyngde, og med design som kunne vært gjort med Duplo-Lego, gikk den overraskende langt i kulda.

Publisert Sist oppdatert

– Vi trodde vi skulle komme oss til vaflene, men det gikk akkurat ikke, sier Christina Dobloug. Hun sitter en Ford F 150 Lightning noen få bakker unna Dombås.

Det betyr at vintertestens desidert største bil kom et godt stykke lengre enn mange trodde på forhånd, og bilen var langt fra den første som stoppet.

– Bilen gikk absolutt lengre vi ventet.

Trolig ville F-150-en klart Dombås, hvis ikke Dobloug av sikkerhetshensyn tok en sidevei litt nede i dalen.

– Man kan jo ikke kjøre i krabbefart på E6, men det er jo litt bittert her vi sitter, i en bakke med skau på alle kanter.

For som med alle andre elbiler går de siste kilometerne før det er helt tomt, veldig sakte.

– På den annen siden har jeg egentlig ikke lyst til å gå ut av bilen, her inne er det sofastemning. Men det var skikkelig rart i starten, en diger pickup som er lydløs, som ble til noe som minner om en Range Rover. For en nydelig bil å kjøre, skikkelig premiumfølelse.

337,5 kilometer tilbakela ekvipasjen før bilen stoppet.

Følg rekkeviddetesten i hovedsaken

«LITT BITTERT»: Kanskje kunne den kommet lengre, men Christine Dobloug forlot hovedveien av sikkerhetshensyn.
«LITT BITTERT»: Kanskje kunne den kommet lengre, men Christine Dobloug forlot hovedveien av sikkerhetshensyn.