
Ny innstegsversjon:
Reduserer pris og rekkevidde på Kia EV6
Kia er foreløpig siste produsent som senker seg ned et hakk på rekkevidde og effekt – og dermed pris – for å nå nye kundegrupper.
I forrige uke gjorde både Polestar og Volvo det samme, etter at Tesla startet konkurransen ved å sette ned sin bakhjulsdrevne Model 3 Standard Range Plus til 349.000 kroner.
- Den noe større Kia EV6 får nå en startpris på 419.900 kroner med bakhjulsdrift og utstyrsnivået Active.
- Modellen med firehjulsdrift starter på 439.900 kroner.
Disse modellene har da en batteripakke på 58 kWt. De allerede lanserte modellene av Kia EV6 har et større batteri på 77,4 kWt.
- Startprisen på den kraftigere modellen er henholdsvis 439.900 (bakhjulsdrift) og 469.900 (firehjulsdrift) med den samme utstyrspakken.
Dette utstyrsnivået lanseres også i disse dager, og blir dermed den rimeligste av totalt fire pakker.
Har du fått med deg disse sakene?
-
Lanserer luksus-SUV i oktober:
Med denne skal Polestar utfordre tidenes testvinner
-
Økning i antall trafikkdrepte:
Slakter Erna Solbergs løsning for å få ned ulykkene
-
Se forskjellene:
Derfor skal du betale ned billånet raskt
-
Se forskjellene:
Så dyrt er bilkjøp uten egenkapital
-
Så mye kan du spare på billånet:
Spar titusenvis på god rente
-
Vi som skravlet om bil i ferien:
Hvilke morsomme biler ble du kjent med i sommer?
-
Anne-Karin fikk sjokk:
Reparasjon økte km-standen til 400.000
-
Knusende kritikk etter dødsulykke:
– Økonomi ble prioritert framfor trafikksikkerhet
-
Ladeanlegg i parkeringsbygg:
Seksjonseiere kan ikke nekte lading
-
Se før- og etter-bilder:
Fikk ikke vite at motorsykkelen hadde sett slik ut
-
Se slitasjen:
Tesla-dekkene tålte bare to sesonger
-
Se bildene:
Slik renner vannet inn i bilen
-
Vant kamp om bruktbil:
Arnt Villy kjøpte bil – men selgeren fortsatte å bruke den selv
-
180 VW fra privat samling til salgs:
Denne Bobla kan bli din for rundt 3,5 millioner
-
Misligholdt leasingavtalen:
Må betale 352.000 kroner til Møller etter leasing-strid

Her inngår blant annet vegansk skinn, 12 måneders Ionity abonnement, oppvarmet ratt, og oppvarmede for- og bakseter, samt trådløs oppdatering av prorgramvare.
Kia er sparsomme med tekniske data om den nye modellen. Blant annet oppgis ingen offisielle rekkeviddetall med det mindre batteriet.
Men vi tipper det ligger i området 350 (firehjulsdrift) til 380 kilometer (bakhjulsdrift).

Har du fått med deg disse sakene?
-
Klaget på sanksjon:
Ventet på ledig p-plass, fikk bot
-
Prøvekjørt: Nissan Ariya
Har en spesiell egenskap som gjør den best i klassen
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Gikk ikke «sinnssykt bra»:
Modifisering skadet bil for 171.000 kroner
-
77
Test: Toyota bZ4X
Vi er forbauset over hvor middels alt er
-
Blokkerer for hurtiglading:
– Det er helt greit å parkere slik
-
Kjøpte campingvogn til 3000 kr:
Campingplassen sendte vogna til vraking
-
Taycan-eiere reagerer skarpt:
Får ikke luksusfunksjon – men 2300 kroner fra Porsche
-
Motors store rekkeviddetest:
Elbilene slet med norsk sommervær
-
Motors sommerdekktest:
Elbil-dekkenes svakheter vekker internasjonal oppsikt
-
Nye resultater fra Euro NCAP:
Elbilene imponerer, men to merker bør skjelve
-
Petter fortviler, NAF reagerer:
«Ingen» verksteder kan godkjenne tilhengere
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris