
Øker serviceintervallet:
Ioniq 5 fikk rekordmange testpoeng, nå får den ett til
Hyppige servicer har vært et minus ved bilen som har fått høyest poengsum i Motors tester. Nå øker intervallet.
Dermed øker også den totale poengsummen i Motors test. Fra sju til åtte i kategorien «Driftskostnader» og fra 84 til 85 totalt. Ionig 5 sletter rett og slett sin egen rekord. Les oppdatert test her.
PR- og produktsjef i Hyundai i Norge, Øyvind Knudsen, bekrefter at de har utvidet serviceintervallet for Ioniq 5 fra årlig/15.000 kilometer, til årlig/30.000 kilometer – og at dette også gjelder de som allerede har kjøpt en Ioniq 5.
Har du fått med deg disse sakene?
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
55 kommuner får Enova-støtte:
Disse 15 kommunene vil fortsatt mangle hurtigladere
-
Vi som diskuterer sportsbiler:
– Du får tommel opp med Aston og finger’n med Ferrari
-
2700 Toyota bZ4X tilbakekalles:
Hjul kan falle av – bilkundene må vente
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Toyota RAV4 oppgraderes:
Dette blir nytt på bestselgeren
-
Lanseres først i Kina:
VW strekker elbil-utvalget med ny limo
-
77
Test: Mercedes C-klasse ladehybrid
Denne går fint 10 mil bare på strøm
-
Stor prisoversikt:
Så mye koster ladingen akkurat nå
-
Ny batteri-teknologi:
Skal lage BMW-SUV som går 100 mil på én lading
-
Modifisering av biler:
Nesten ingen søker om godkjenning
-
Bruktbil havarerte:
Eksperter stempler BMW-motor som «for dårlig»
-
Stor ladetest:
Disse nye elbilene lader best – og dårligst
-
76
Test: Lexus NX 450H+
Vi skjønner at Norges mest fornøyde eiere kjører denne
-
Revidert nasjonalbudsjett:
Kjører videre med elbil-moms over 500.000 kroner

En gang i året
Det betyr at du heretter må ha Ioniq 5 på service etter 30.000 kjørte kilometer, eller en gang i året, avhengig av hva som inntreffer først. Tidligere måtte den inn allerede etter 15.000 kjørte kilometer.
«Vi ser at veldig mange elbilkunder kjører langt, og Ioniq 5 er en bil som typisk vil kjøres mye som kundens hovedbil. Fra vårt ståsted virket det lite logisk at mange kunder da ville måtte komme inn på service ofte», skriver Knudsen i en epost til Motor.
«Med norske øyne er det dermed veldig positivt at fabrikken har snudd seg raskt og doblet kilometerintervallet, og det tror vi kundene setter stor pris på», legger han til.
Mest lest på Motor de siste månedene:
-
Gikk ikke «sinnssykt bra»:
Modifisering skadet bil for 171.000 kroner
-
77
Test: Toyota bZ4X
Vi er forbauset over hvor middels alt er
-
Blokkerer for hurtiglading:
– Det er helt greit å parkere slik
-
Kjøpte campingvogn til 3000 kr:
Campingplassen sendte vogna til vraking
-
Taycan-eiere reagerer skarpt:
Får ikke luksusfunksjon – men 2300 kroner fra Porsche
-
Motors store rekkeviddetest:
Elbilene slet med norsk sommervær
-
Motors sommerdekktest:
Elbil-dekkenes svakheter vekker internasjonal oppsikt
-
Nye resultater fra Euro NCAP:
Elbilene imponerer, men to merker bør skjelve
-
Petter fortviler, NAF reagerer:
«Ingen» verksteder kan godkjenne tilhengere
-
Jan betalte 30 kr/kWt:
Dette er trolig Norges høyeste ladepris
-
Hyundai Ioniq 5 med liten vektkapasitet:
Calle kan bare ha barna som passasjerer
-
Populære og nye modeller:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
-
Wenche og Aage fikk sjokk:
Glasstaket i BMW-en knuste uten forvarsel mens de kjørte
-
Risikabelt å havne i retten:
Tapte mange hundre tusen kroner på å selge denne bilen
-
Forskning «fra vugge til grav»:
Skoda diesel slipper ut mindre CO2 enn en elektrisk Mustang