KINA OG ITALIA: BYD-sjef Stella Li mellom to Inter-representanter – flankert av Denza Z9 GT og BYD Sealion 7.

Tar over etter Volvo:

BYD spytter inn i Inter

Den kinesiske bilprodusenten BYD bruker fotball som markedsføringsstrategi i Europa.

Publisert

På treningsanlegget til Inter Milan ble det nylig markert at BYD tar over som fotballklubbens bilsponsor, noe Volvo har vært siden 2007.

– BYD er en global leder innen elektrisk mobilitet. Vi er blant de ledende i fotballklubbene i verden og har til hensikt å fortsette med det. Derfor lette vi etter en partner som kunne vokse med oss, i tråd med våre verdier, sier  Giuseppe Marotta, administrerende direktør i Inter Milan, i en pressemelding.

– Inter er en av de mest fulgte klubbene i Kina, med mange lojale supportere, og de kjemper alltid for suksess, og denne tankegangen er noe BYD fullt ut identifiserer seg med og deler, sier Stella Li, konserndirektør i BYD.

Avtalen mellom BYD og Inter Milan gjelder i tre år, de økonomiske rammene er ikke kjent. BYD har fra før av sponset EM i 2024 og årets U21 EM.

Fra 2016 til mai 2024 var det et kinesisk holdingselskap som var majoritetseier av Inter Milan.

Powered by Labrador CMS