Senere følger mer som likner ting vi har sett før:
Uncharted er Subaru-svaret på Toyotas nye C-HR+, en C-segment-SUV med ganske snasent utseende og opptil 600 km rekkevidde.
Toyota-lanseringen er blitt forsinket og skjer kanskje ikke før på nyåret, mens Subaru ennå ikke opplyser noe om slippdato.
Batteripakkene er som på C-HR+, henholdsvis 77 og 58 kWt, førstnevnte har permanent firehjulstrekk. Med forhjulsdrift trekker bilen 750 kg på kula, mens Toyota har annonsert at deres versjon med firehjulstrekk vil kunne trekke 1500 kg.
Outback-comeback
Sist, men ikke minst:
E-Outback kompletter trippellanseringen, men også om den er den norske Subaru-importøren sparsom med detaljene.
Bilen ble vist i New York i april med modellnavnet Trailseeker, men heller ikke på den utstillingen haglet det med detaljer:
Peter Raaum
Vi beregnet lengden til relativt beskjedne 470 cm.
Den får kraftigere motor enn Solterra, med en effekt på 375 hk. Akselerasjonen er offensive 4,4 sekunder på 0-100 km, men rekkeviddeanslaget ligger på mer beskjedne 420 km.
Den kommer med samme firehjulstrekk og bakkeklaring som Solterra, og skal kunne trekke 1500 kg. Ladetiden er også den samme.
Førproduksjonsmodellene som ble vist i New York hadde begge 40-60-splitt i baksetet og ingen skiluke. Men det er uklart om de norske versjonene får den løsningen.
– Subaru Uncharted representerer et spennende nytt kapittel – en bil som kombinerer Subaru sine solide egenskaper med ny teknologi, samt nye valgmuligheter, sier Torbjørn Lie, administrerende direktør i Subaru Norge, i en pressemelding.
– Med E-Outback videreføres historien bak et modellnavn som for mange er synonymt med kvalitet, fremkommelighet og eventyrlyst, sier han.