
Prøveprosjekt fra Volvo og Polestar:
Nå kan du bestille servicen hjem på døra
To norske forhandlere blir de første i verden som tilbyr hjemmehjelpstjenester til eiere av Volvo og Polestar.
Bilia på Fornebu i Oslo og Frydenbø i Bergen har fått godkjenning til å foreta mobile servicetjenester på Volvo og Polestar. Prosjektet starter nå i høst.
– Kundene slipper å reise til verkstedet for mindre service- og vedlikeholdsarbeid og vi tror denne bekvemmeligheten vil appellere til mange, sier Rune Solbakken, Workshop Development Manager og leder for Volvos satsing på konseptet her i Norge.
Prøvemarked
Volvo har valgt ut de offensive elbilnasjonene Norge og Italia som prøvemarkeder for tjenestene.
Nesten 40 prosent av alle nye Volvo-biler som ble registrert i årets syv første måneder var helelektriske. Og det er registrert nærmere 5400 Polestar 2.
Har du fått med deg disse sakene?
-
81
Test: Renault Megane E–Tech
Så elegant at vi nesten glemmer noen svakheter
-
Ny elektrisk Citroën:
Har fått et realt spark i baken
-
Statlig støtte løser ikke alt:
– Vi kunne bygget dobbelt så mange ladestasjoner
-
Hyundai slipper Ioniq 6:
Sjekk detaljene som gir elbil-perlen ekstra rekkevidde
-
Modifisering av biler:
Derfor skal du ikke gjøre bilen raskere
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
55 kommuner får Enova-støtte:
Disse 15 kommunene vil fortsatt mangle hurtigladere
-
2700 Toyota bZ4X tilbakekalles:
Hjul kan falle av – bilkundene må vente
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Toyota RAV4 oppgraderes:
Dette blir nytt på bestselgeren
-
Lanseres først i Kina:
VW strekker elbil-utvalget med ny limo
-
77
Test: Mercedes C-klasse ladehybrid
Denne går fint 10 mil bare på strøm
-
Stor prisoversikt:
Så mye koster ladingen akkurat nå
-
Ny batteri-teknologi:
Skal lage BMW-SUV som går 100 mil på én lading
-
Modifisering av biler:
Nesten ingen søker om godkjenning

Enklere jobber
Volvo ser at den mobile servicetjenesten kan være spesielt relevant for elbilkundene.
– Vi ser veldig frem til å sette i gang dette og høre hva brukerne tenker, sier Alexander Hørthe, Norgessjef i Polestar.
Solbakken sier at de innledningsvis vil begynne med de enklere jobbene.
Kanskje verksted
– Dersom man må ha av og på hjul eller om jobben innebærer væskeskifte, feilsøking, bruk av spesialverktøy eller krever spesialistkompetanse, må bilen inn på verksted. Sikkerhet og kvalitet er som alltid veldig viktig for oss og vi vil ha strenge rutiner for hvilke jobber som kan gjøres mobilt, presiserer han.
Les flere Volvo-nyheter:
-
Quiz:
Kan du litt om Volvo?
-
Nye resultater fra Euro NCAP:
Elbilene imponerer, men to merker bør skjelve
-
Populære og nye modeller:
Dette er ventetiden på ny elbil – og disse får du på dagen
-
«Gammel» Volvo på topp:
Kø av vanskeligheter ga elendige nybil-tall
-
Firehjulsdrift, forhjulstrekk og bakhjulsdrift:
Hvem kommer opp bakken?
-
Ekspertene svarer:
Er det greit at Volvoen fortsatt mangler funksjoner et år etter kjøpet?
-
«Masse ubesvarte spørsmål»:
Ny storkonkurs rammer det norske bilmarkedet
-
Vi som mekker bilklubber for jenter:
I disse bilklubbene stoppes gutta i døra
-
Prøvekjørt: Oppgradert V90
I daglig bruk er denne nå helelektrisk
-
Vi som vokste opp i Volvo:
Da Volvos bakseter var halve Norges lekerom
-
Volvo-eiere advares:
– Kast tilbud om ekstra-garanti
-
Iverksatt umiddelbart:
Volvo stanser produksjon og salg i Russland
-
Ny C40-variant:
Volvo slipper rimeligere elbil med forhjulsdrift
-
DEBATT:
– Berøringsskjermene skaper stress og ulykker – når skal noen si stopp?
-
Bilsalget i 2021:
Eksplosiv elbilvekst