OPPGRADERES: Både ID.Buzz til venstre og ID.3 til høyre, vill følge etter ID.4 og ID.5 i GTX-versjoner.
OPPGRADERES: Både ID.Buzz til venstre og ID.3 til høyre, vill følge etter ID.4 og ID.5 i GTX-versjoner.

Ny strategi fra Volkswagen:

Vil at GTX skal bli det nye GTI

Volkswagen satser enda mer på sine GTX-versjoner av ID-modellene. Det betyr flere hester, tøffere interiør – og ofte firehjulsdrift.

Publisert Sist oppdatert

Oppdatert: I den første saken skrev vi at også ID.3 ville få firehjulsdrift. Det er for tidlig å fastslå om dette er tilfelle eller ikke. Derfor er disse opplysningene korrigert.

Også lille ID.3 og store ID.Buzz vil komme i GTX-versjoner, med tilhørende egenskaper, primært effektøkning. For Buzz del, også firehjulsdrift. Ser vi på de eksisterende versjonene av ID.4 og ID.5 GTX, så øker antall hestekrefter fra 204 til 299.

Svart og rødt

Samtidig melder Volkswagen at særpreget til GTX-versjonene skal dyrkes kraftigere. Svart tak og større felger blir standard. Interiøret får nye og mer luksuriøse designelementer, og fargene blir mer gjennomført svart og rødt. Utstyrsnivået vil også øke fra dagens nivå.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">RØDT OG SVART:</span> GTX-versjonene vil rendyrkes med tydeligere fargevalg, mer utstyr og høyere kvalitetsfølelse.
RØDT OG SVART: GTX-versjonene vil rendyrkes med tydeligere fargevalg, mer utstyr og høyere kvalitetsfølelse.

Svimlende 110 hester ...

Volkswagen ser for seg at GTX-versjonene skal overta litt av arven fra den legendariske GTI-betegnelsen, som gjorde entusiastversjonen av Golf til et ikon. Det nærmer seg 50 år siden den kom på veien med sine den gangen svimlende 110 hester. I dag får du 204 hester i en helt standard ID.3.

Silke Bagschik, leder for salg- og markedsføring av ID-familien, sier at suksessen til ID.4 GTX og ID.5 GTX har styrket strategien om å posisjonere GTX-merket.

– Vi vil kontinuerlig utvide, og tilby en GTX-variant for hver ID. modell i fremtiden – fra ID.3 til ID.Buzz, bekrefter Bagschik.