
Skal betale for strøm:
Kopler ut minuttprisen
Ladeselskapet Kople vil ikke lenger kreve minuttpris når du lader ved deres stolper. Men innfører samtidig en parkeringsavgift for at du ikke skal stå på overtid.
Nå skal kunder også her bare betale for strømmen de mottar, men prisfloraen vil fortsatt være rik – avhengig av om man bruker Koples app, ladebrikke eller drop-in, for ikke å si en av de andre tjenestene som NAFs ladebrikke, Elton, Fortum, We Charge eller Plugsurfing.
Minuttprisen har vært brukt for å motivere bileierne til å flytte bilen når den er ladet til 80 prosent, et nivå hvor de fleste elbil-batterier begynner å lade mye tregere.
Og en viss motivasjon for å flytte seg ved endt økt skal det fortsatt være, ettersom Kople introduserer minuttpris igjen når man har stått tilkoblet den tiden en normal ladeøkt tar:
- Etter 8 timer på normallader.
- Etter 60 minutter på hurtiglader.
- Etter 45 minutter på lynlader.
Denne «parkeringsavgiften» er 1 krone pr minutt på hurtig- og lydlader og 50 øre minuttet på normallader.
Har du lest disse sakene?
-
Lengre enn langt mellom ladeplassene:
To land har over halvparten av EUs ladestasjoner
-
Statlig støtte løser ikke alt:
– Vi kunne bygget dobbelt så mange ladestasjoner
-
Hyundai slipper Ioniq 6:
Sjekk detaljene som gir elbil-perlen ekstra rekkevidde
-
Modifisering av biler:
Derfor skal du ikke gjøre bilen raskere
-
Ny ordning for hurtiglading:
Innfører gebyr for «full tank»
-
55 kommuner får Enova-støtte:
Disse 15 kommunene vil fortsatt mangle hurtigladere
-
2700 Toyota bZ4X tilbakekalles:
Hjul kan falle av – bilkundene må vente
-
Høye drivstoffpriser:
Slik sparer du 3400 kr på drivstoff
-
Toyota RAV4 oppgraderes:
Dette blir nytt på bestselgeren
-
Lanseres først i Kina:
VW strekker elbil-utvalget med ny limo
-
77
Test: Mercedes C-klasse ladehybrid
Denne går fint 10 mil bare på strøm
-
Stor prisoversikt:
Så mye koster ladingen akkurat nå
-
Ny batteri-teknologi:
Skal lage BMW-SUV som går 100 mil på én lading
-
Modifisering av biler:
Nesten ingen søker om godkjenning
-
Bruktbil havarerte:
Eksperter stempler BMW-motor som «for dårlig»
-
Stor ladetest:
Disse nye elbilene lader best – og dårligst
-
76
Test: Lexus NX 450H+
Vi skjønner at Norges mest fornøyde eiere kjører denne