OFFROAD: Denne versjonen av ID.4 tar deg over hav og land.
OFFROAD: Denne versjonen av ID.4 tar deg over hav og land.

VW ID. Xtreme:

Denne tar deg dit du garantert ikke kan lade

Med en ekstremversjon av bestselgeren ID.4 GTX, ønsker VW å vise fram potensialet i en elbil.

Publisert

ID. Xtreme er offroadversjonen av ID.4 GTX med firehjulsdrift – som er blitt et vanlig syn på norske veier.

- Vår elbilplattform (MEB) har et enormt teknisk potensial. For mange av våre kunder er bilen mye mer enn bare et transportmiddel. Med ID. Xtreme løfter vi den elektriske mobiliteten til et nytt nivå, sier Silke Bagschik, ansvarlig for ID-bilene i Volkswagen.

Kjørelyd

Resultatet er et terrengkjøretøy med 387 hestekrefter, 18-tommers offroadfelger og fem centimeter brede skjermer over hjulene. Videre har takstativet fått LED-lykter, og understellet av aluminium er lukket.

ID. Xtreme har også fått en spesiell kjørelyd, som er utviklet i samarbeid med Volkswagen Design. Denne kommer via en lydgenerator i hjulhuset. Innvendig er det nye detaljer og elementer i oransje.

For å redusere klimaavtrykket fra bilproduksjonen, har testbilen blitt utstyrt med et brukt batteri på 77 kWh (netto) fra en tidligere testbil.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">TØFF: </span>Understellet er lukket for å tåle vading, mens bakkeklaringen har økt.
TØFF: Understellet er lukket for å tåle vading, mens bakkeklaringen har økt.