
Ford samarbeider med Ionity:
Løsningen som skal senke ladetiden – og blodtrykket
Ford Mustang Mach-E får nå en funksjon som gjør at det bare er å plugge inn på en Ionity-stasjon, så starter ladingen av seg selv.
Virvaret av operatører og apper og betalingsløsninger kan lade ut en stakkars elbileier.
Men Ford løser dette med en såkalt Plug&Charge-løsning i samarbeid med Ionity.
Aktiverer én gang
Det er er altså bare å plugge inn og lade. Ingen apper som skal aktiveres, brikker som skal sveipes eller sms-er som skal sendes.
Forutsetningen er selvsagt at du lader på en Ionity-stasjon, og at du aktiverer et ladekort én gang. Som regel skjer dette i forbindelse med overlevering av bilen.
Les mer om elbiler:
-
Plaid leveres i desember:
Åpner for bestilling av Teslas monsterutgave
-
GM tar affære:
Nekter nye salg til kunder som videreselger nye biler
-
Snart på bruktbil-toppen:
Nærmer oss et tidsskille for elbilene
-
Sommerstille i bilmarkedet:
Dårligste juli-tall for nybilsalget siden 1993
-
Tesla vil gi mer presise data:
Dekktrykk og mobillading blir med i rekkeviddeanslaget
-
Prøvekjørt: Nissan Qasqhai e-Power
En ypperlig løsning som gir veteranen noen gode år til
-
Bare Nissan og Toyota tenker annerledes:
Fem grunner til at nye elbiler ikke får forhjulstrekk
-
Overrasker i måling:
Unike tall for neste Tesla-modell
-
Ny utsettelse:
Mer trøbbel for Faraday Future
-
Lanserer Aceman i 2024:
Her er neste elektriske Mini
-
En av tre kjører mindre:
Høye drivstoffpriser forsterker elbil-forskjeller
-
Ford med ny teknologi:
Nå testes helautomatisk elbil-lading
-
Første prøvekjøring av Mercedes EQXX:
Her ruller Motor uanstrengt mot ny rekkevidderekord
-
73
Test: Hongqi E-HS9
Luksusen er komplett, men det er ikke bilen
-
Ny Hyundai-småbil:
Satser på billig-elbil for det europeiske markedet

21 Ionity-stasjoner
– Med Plug & Charge kjører du ganske enkelt inn på en Ionity-stasjon, plugger inn ladepistolen og hurtigladingen starter av seg selv. Enklere blir det ikke. Vi er selvsagt svært fornøyde med at vi er blant de aller første i Norge som tilbyr denne løsningen, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
- I øyeblikket finnes det 21 Ionitystasjoner i drift i Norge med tilsammen 118 ladepunkter. I Europa er det 354 stasjoner.