
Ladbar Peugeot 308 stasjonsvogn:
Modellen som kan friste deg vekk fra en SUV
Det er mange gode grunner til å kjøpe en SUV. Med nye Peugeot 308 stasjonsvogn dukker det også opp noen gode grunner til å la være.
Med mindre du må ha firehjulsdrift, er det kanskje vel så fristende med en bil med spenstigere kjøreegenskaper, lengre rekkevidde på strøm, like god bagasjeplass, lekrere utseende – og lavere pris?
Nye Peugeot 308 kommer som stasjonsvogn i starten av 2022. For det norske markedet er de to ladehybridene med 225 eller 180 hester mest interessant. Oppgitt rekkevidde på strøm er henholdsvis 59 og 60 kilometer.
Les mer om ladehybrider:
-
Prøvekjørt: Opel Astra
Med denne er Opel plutselig først i feltet
-
Toyota RAV4 oppgraderes:
Dette blir nytt på bestselgeren
-
Ny Peugeot 408:
Designperlen blir også helelektrisk
-
77
Test: Mercedes C-klasse ladehybrid
Denne går fint 10 mil bare på strøm
-
Stor prisoversikt:
Så mye koster ladingen akkurat nå
-
Ny Mercedes GLC:
Sprenger «drømmegrensen» for ladehybrider
-
Prøvekjørt: Mazda CX-60
Denne skal slå knockout på bestselgeren
-
Kostnadsberegning:
Elbil er klart billigst å eie – bensinbil er dyrest
-
Prøvekjørt: Peugeot 308
Denne sjarmøren varsler noe helt spesielt
-
NB! KORRIGERT
Regnet ut at Skoda diesel slipper ut mindre CO2 enn en el-Mustang
-
Trekker duken av ny Niro:
Kia gjør elektrisk budsjettvinner litt stiligere
-
Brannfare:
Volkswagen tilbakekaller over 100.000 biler
-
Prøvekjørt: Oppgradert V90
I daglig bruk er denne nå helelektrisk
-
Prøvekjørt: Citroën C5 X
Mer komfort får du neppe til en halv million
-
Mazda CX-60 er på vei:
Vil få nordmenn på kroken med real hengervekt
Bagasje som ID.4
Og like viktig for mange:
- Bagasjevolumet i ladehybriden er 548 liter (608 på bensin- og diesel uten ladeteknologien). Det er et par liter bedre enn for eksempel helelektriske VW ID.4. Altså romslig.

Lavere støy
Så er det selvsagt et spørsmål om smak:
Peugeot viderefører sitt karakteristiske designuttrykk både utvendig og innvendig. Best av alle, etter Motors oppfatning.
Peugeot hevder også at det er lagt stor vekt på å redusere støynivået, med blant annet tykkere glass i siderutene.
– 308 SW leverer igjen på utseende, utstyr, teknologi og kjøreglede. 308 er første modell med ny logo, og i høyeste grad en del av Peugeots elektriske fremtid. Den blir en viktig modell for Peugeot i årene som kommer, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
