Mannen som i over 20 år har reist rundt og fotografert og filmet ulike Audi-modeller, og som også har etablert Youtube-kanalen Auditography, bruker nå over en time på å uttrykke sin fortvilelse over forfallet til merket, skriver Carup.
I videoen sier han blant annet:
– Når jeg tar bilder av nye modeller, blir jeg mest trist. Alt som Audi har stått for, er kastet ut av vinduet. Jeg tenker på det hver dag, hvordan kunne det skje?
Du kan se den drøyt timelange videoen her:
Være en stemme
Han hevder han snakker på vegne av tusenvis av Audi-entusiaster, som ber ham reagere, og gi alle disse en stemme.
I følge Carup har kanalen hans en halv million følgere på Youtube og 700.000 følgere på Instagram.
NYEST: Audi A6 Sportback er den ferskeste modellen på det norske markedet.Foto: PETER RAAUM
NEDTUR: Rattet og den generelle kvalitetsfølesen er blitt gradvis dårligere, mener Audi-entusiasten og Audi-samleren.Foto: ØIVIND A. MONN-IVERSEN
Ingen stolthet
Han snakker om identiteten som er visket ut. Knappene er borte, designet er forvirrende.
Den spesielle følelsen av å sette seg inn i en Audi med høy materialkvalitet og «fingerspitzgefühl», eksisterer ikke lenger.
Det gir ingen stolthet å kjøpe en S- eller en RS-modell når bokstavene blir tatt bort, eller de forveksles med billigere versjoner.
Har et håp
Kritikken handler også om design og detaljkvalitet. Som den nye logoen, som er billig og plastpreget. De klassiske ringene var et symbol på kvalitet og identitet.
– Nå ser det ut som den gamla logoen har falt av bilen, sier han.
Han avslutter med å uttrykke håp på vegne av «Audi-familien» og merket han er så glad i.
– Jeg nekter å gi opp, jeg bryr meg for mye. Det er derfor jeg har laget denne filmen, påpeker han.