KASTET UT: Nå kan du ikke lenger vippse Dag Rune Flåten penger.

Mer motbør for «bilklager»:

Kastet ut av Vipps

Kort tid etter at forbrukerorganisasjonene advarte mot Dag Rune Flåten, er han nå kastet ut av Vipps.

Publisert Sist oppdatert

Dag Rune Flåten har i flere år fått misfornøyde bileiere til å betale ham penger for å få hjelp med klagesaker. Både NAF og Forbrukerrådet har gjentatte ganger advart mot ham. Blant annet for to år siden, da de to forbrukerorganisasjonene advarte mot å vippse ham penger, og nå i vår – da han sendte ut tekstmeldinger og ba om penger for å få klagehjelp.

På sin egen nettside forteller han nå at han er slettet fra Vipps, etter «uønsket kundeadferd».

– Interessant

Flåten viser til epost fra Vipps, hvor det står at hans telefonnummer er utestengt fra Vipps i første omgang i to år.

– Dette er jo interessant, skriver Flåten selv, og fortsetter:

– Jeg jobber altså med å hjelpe folk med å få tilbake penger de har krav på, etter at de er blitt dårlig behandlet av banker og bilprodusenter. Jeg tar tak i saker som omhandler juks, svindel, lureri og den slags, der svært mange er berørt og jeg ser at det vil være vanskelig å få ryddet opp på egenhånd. Nettopp i slike saker er det jeg går inn.

Tre år

Vipps vil ikke svare på spørsmål om enkeltkunder. Men de bekrefter overfor Motor at det er i strid med brukervilkårene å bruke en privat Vipps-profil i næringsvirksomhet. Det kan medføre sperring.

Flåtens telefonnummer er ifølge 1881 registrert på ham.

– I alvorlige tilfeller kan brukere sperres for tre år, skriver kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps i en epost.