Ikke takstativ eller hengermulighet - men kan få hengerfeste til transport av maks 55 kilo.
Bakkeklaring: 14 cm
Lanseres nå med nye modellbetegnelser og utstyrspakker med pris fra 350.000 til 456.000 kroner.
De første utgavene av ID.3 – kalt 1ST, og tilbudt i tre utstyrsgrader - er nå sluttprodusert. Heretter skal vi forholde oss til fem ordinære versjoner.
Fire av dem har samme batteripakker og øvrige tekniske spesifikasjoner som kampanjeutgaven 1ST, som ruller ut på norske veier i disse dager – og som ennå ikke er helt utsolgt her hjemme:
58 kWt (netto) batteri, 420 km rekkevidde og 204 hester.
I tillegg introduseres nå den nye og mye omtalte modellen kalt «Pro S Tour», med batteri på 77 kWt (netto) og 550 km rekkevidde.
På grunn av vektbegrensninger kommer denne bare som fireseter og uten mulighet for panoramatak.
100.000 forskjell
Men den større batteripakken og svært gode rekkevidden, gjør naturlig nok dette til toppmodellen i ID.3-utvalget, med en startpris på 456.400 kroner.
Det er drøye 100.000 kroner mer enn innstegsmodellen i det oppgraderte ID.3-utvalget.
«Pro Performance Life»: Kr. 350.400. Rimeligste versjon med helt basis utstyr. Legger seg ørlite under konkurrenter som Hyundai Kona, Kia e-Niro og Nissan Leaf.
«Pro Performance Business»: Kr. 390.000. I samme sjikt som dagens 1ST «Plus», med blant annet dynamiske LED-lys, lysende stripe i grillen og mørke bakruter.
«Pro Performance Family»: Kr. 401.000. Har i tillegg blant annet panoramatak, ryggekamera og nøkkelfritt system.
«Pro Performance Tech»: Kr. 424.900. Har blant annet panoramatak, head up display og lyddempende frontrute.
«Pro S Tour»: Kr. 456.400. Fireseter med forbedret rekkevidde - opptil 550 km. Har blant annet annet massasje i forsetet.