ANNONSEINNHOLD: HONGQI

Gjennom utnyttelse av ny energi­teknologi og fokus på bruker­vennlige løsninger har Hongqi satt seg ambisiøse mål om global ekspansjon i 2023

Den største internasjonale bilmessen i A-klassen på tre år, gikk nettopp av stabelen i Shanghai, Kina. Her viste Kinas luksusbilmerke Hongqi frem sine nye, innovative elektriske modeller E-001 og E-202. Disse fikk stor oppmerksomhet både fra utenlandske forhandlere og fra media. Hongqi satser spesielt på å utvide sitt fotavtrykk i europeiske markeder som Norge og Nederland. Når det gjelder mer konvensjonelle kjøretøy satses det på viktige internasjonale markeder som f.eks. Midtøsten.

Gjennom et stadig økende positivt renommé styrker Hongqi sin posisjon på det internasjonale markedet for luksusbiler.

Hongqi var vertskap for den globale forhandlerkonferansen med navnet «Together We Win». 88 globale forhandlere fra 25 land og regioner var samlet for å diskutere Hongquis globale ekspansjonsplaner. Profilerte deltakere som Qiu Xiandong, direktør og daglig leder for China FAW, og visedirektør Zhou Zhiping, understreket begge betydningen av global ekspansjon.

Representanter fra viktige markeder som Europa og MidtØsten ble invitert til å dele sine kunnskaper om Hongqis lokale utvikling og til å bidra med verdifulle forslag til merkevarens videre internasjonale satsing. Hongqis flaggskipmodeller har oppnådd høy anerkjennelse i disse markedene, og merket har fått et godt globalt renommé de siste to årene.

Gjennom å tilby kjøretøy i luksusklassen som kombinerer kvalitet, prestasjon og innovativ teknikk har Hongqi fått mye oppmerksomhet og interesse fra mange bilentusiaster. I dag er varemerket verdisatt til over 100 milliarder.

Under konferansen presenterte styreleder i China First Automobile Group Import and Export Co., Ltd., Yang Dayong, «Hongqi 2025 Overseas Leapfrog Plan», med et mål på 12.500 utenlandssalg i 2023.

– Hongqi vil i løpet av de neste tre årene lansere seks nye rene el-modeller og fem nye hybrid-modeller for det utenlandske markedet. Modellene vil være skreddersydde for de lokale markedene gjennom hele verdikjeden, fra utvikling til produksjon og salg, og tilby brukerne førsteklasses produkter av overlegen kvalitet og dermed legge grunnlaget for varemerkets langsiktige vekst, forteller Dayong videre.

Konferansens deltakere ble også presentert for «The Hongqi Overseas Battle 2023», som gjennom en rekke priser vil gi anerkjennelse til fremragende utenlandske partnere og enkeltpersoner.

Det ble signert samarbeidsavtaler med flere av landene som deltok i løpet av konferansen. Dette markerer begynnelsen på Hongqis nye æra med internasjonal ekspansjon og inntreden i nye markeder.

Hongqi vil akselerere sin globale vekst i tiden fremover, og har som mål å bli Kinas ledende luksusbilmerke og få et betydelig fotfeste i det globale markedet.

Konferansen ble en stor suksess og la et solid grunnlag for Hongqis fremtidige vekst og selskapets internasjonale satsing for 2023.