Den største internasjonale bilmessen i A-klassen på tre år,
gikk nettopp av stabelen i Shanghai, Kina. Her viste Kinas luksusbilmerke
Hongqi frem sine nye, innovative elektriske modeller E-001 og E-202. Disse fikk
stor oppmerksomhet både fra utenlandske forhandlere og fra media. Hongqi satser
spesielt på å utvide sitt fotavtrykk i europeiske markeder som Norge og
Nederland. Når det gjelder mer konvensjonelle kjøretøy satses det på viktige
internasjonale markeder som f.eks. Midtøsten.
Gjennom et stadig økende
positivt renommé styrker Hongqi sin posisjon på det internasjonale markedet for
luksusbiler.
Hongqi var vertskap for den
globale forhandlerkonferansen med navnet «Together We Win». 88 globale forhandlere fra 25 land og regioner
var samlet for å diskutere Hongquis globale ekspansjonsplaner. Profilerte
deltakere som Qiu Xiandong, direktør og daglig leder for China FAW, og
visedirektør Zhou Zhiping, understreket begge betydningen av global ekspansjon.
Representanter fra viktige
markeder som Europa og MidtØsten ble invitert til å dele sine kunnskaper om
Hongqis lokale utvikling og til å bidra med verdifulle forslag til merkevarens
videre internasjonale satsing. Hongqis flaggskipmodeller har oppnådd høy
anerkjennelse i disse markedene, og merket har fått et godt globalt renommé de
siste to årene.
Gjennom å tilby kjøretøy i
luksusklassen som kombinerer kvalitet, prestasjon og innovativ teknikk har
Hongqi fått mye oppmerksomhet og interesse fra mange bilentusiaster. I dag er
varemerket verdisatt til over 100 milliarder.
Under konferansen presenterte styreleder
i China First Automobile Group Import and Export Co., Ltd., Yang Dayong, «Hongqi 2025 Overseas Leapfrog Plan», med et mål på 12.500
utenlandssalg i 2023.
– Hongqi vil i
løpet av de neste tre årene lansere seks nye rene el-modeller og fem nye hybrid-modeller
for det utenlandske markedet. Modellene vil være skreddersydde for de lokale
markedene gjennom hele verdikjeden, fra utvikling til produksjon og salg, og
tilby brukerne førsteklasses produkter av overlegen kvalitet og dermed legge
grunnlaget for varemerkets langsiktige vekst, forteller Dayong videre.
Konferansens deltakere ble også
presentert for «The Hongqi Overseas Battle 2023», som gjennom en
rekke priser vil gi anerkjennelse til fremragende utenlandske partnere og
enkeltpersoner.
Det ble signert
samarbeidsavtaler med flere av landene som deltok i løpet av konferansen. Dette
markerer begynnelsen på Hongqis nye æra med internasjonal ekspansjon og
inntreden i nye markeder.
Hongqi vil akselerere sin
globale vekst i tiden fremover, og har som mål å bli Kinas ledende
luksusbilmerke og få et betydelig fotfeste i det globale markedet.
Konferansen ble en stor suksess
og la et solid grunnlag for Hongqis fremtidige vekst og selskapets
internasjonale satsing for 2023.