I tillegg har den et litt stivere understell, litt større hjul og et litt mer sporty interiør.
Den ligger tett opptil GTI på alle vis. Altså litt mer for fansen.
Ønske fra kunder
Den litt svakere ladehybriden blir en mer sivilisert utgave med 204 hester og høyere komfort – en konsekvens av et ønske fra mange norske kunder.
Den elektriske rekkevidden oppgis til 71 km. for den minste hybriden – 52 for den største. Begge kan trekke 1500 kg henger.
Også legenden GTI kommer i ny utgave. Den får en toliters bensinmotor på 245 hk og 370 Nm dreiemoment.
Det betyr 6,2 sekunder i prestisjekonkurransen 0-100 km/t.
Viktig utstyr
Den nye inngangsmodellen i programmet har 110 hester og automatgir – og mye viktig utstyr som som standard.
Blant annet «Front Assist» med nødbremsfunksjon, prediktiv cruisekontroll, «Lane Assist» og LED-frontlykter, tresoners klimaanlegg og de digitale instrumentene «Innovision Cockpit».
Priser (eks. frakt og levering):
eTSI: 343 700
Style eHybrid: 423 700
GTE eHybrid: 467 200
GTI 475 500
ELEKTRIFISERTE: De to Golfene til høyre er de to ladbare versjonene (den hvite er den sterkeste, GTE), mens inngangsmodellen med 110 hester har fått doble sett eksospotter.Foto; VOLKSWAGEN AG