TILBYR HJELP? Dag Rune Flåten.

Forbrukertilsynet:

Avviser at de sam­arbeider med denne mannen

Forbrukertilsynet advarer nok en gang mot klagehjelp.

Publisert Sist oppdatert

– Det stemmer ikke at Forbrukertilsynet er med på dette, skriver Forbrukertilsynet i en advarsel på sine nettsider.

Motor har flere ganger skrevet om Dag Rune Flåten og hans tilbud om klagehjelp til norske bilkunder. Både forbrukermyndighetene og NAF advarer mot å få hjelp av Flåten og hans firma Bilklager, senest i en artikkel i oktober i år.

Forrige uke sendte Flåten ut en ny tekstmelding til et stort antall bileiere, hvor han nok en gang tilbyr misfornøyde bilkunder klagehjelp mot betaling. Denne gangen hevder han at han har Forbrukertilsynet med på laget.

– I samråd med Forbrukertilsynet tilbys nå gratis påmelding, heter det i tekstmeldingen.

– Men det stemmer ikke at Forbrukertilsynet er med på dette. Vi fraråder folk å melde seg på, skriver Forbrukertilsynet nå på sine nettsider.

Både Forbrukertilsynet og Motor har mottatt flere henvendelser de siste dagene fra bileiere som har fått tekstmeldingene.

– Forbrukertilsynet har ingenting med denne tekstmeldingen å gjøre, skriver tilsynet.

Også NAF mottar svært mange henvendelser om Flåten og Bilklager.