Annonsørinnhold:

Kunde­­-
opplevelse­­ og kvalitet i sentrum for Eurodels vekst­

Å kjøpe bildeler på nett kan ofte føles usikkert – med tusenvis av alternativer og frykt for om delen faktisk passer. Netthandelsselskapet Eurodel viser imidlertid at det kan være både enkelt og trygt å handle bildeler på nettet – når man har de riktige verktøyene og den rette servicen.

Eurodel har markert seg ved å satse på noe mange i bransjen overser: kundeopplevelsen. Fra enkel og intuitiv produktsøking til pålitelig oppfølging gjennom hele kjøpsprosessen – personlig service er kjernen i virksomheten.

Riktig passform fra start

– «Kundeopplevelsen er vår høyeste prioritet,» sier teamet hos Eurodel. «Vi ønsker å gjøre prosessen så enkel som mulig ved å redusere antall steg og spørsmål kunden må gjennom.»

For å oppnå dette har selskapet utviklet et brukervennlig og intuitivt grensesnitt som guider kundene sømløst gjennom produktutvalget.

Når det er usikkerhet om en del passer til et bestemt kjøretøy, tilbyr Eurodel en kostnadsfri kompatibilitetskontroll. Kunden legger inn bilens opplysninger, og Eurodels tekniske team bekrefter at delen passer.

– «Selv med de beste systemene kan det oppstå feil – spesielt dersom kunden hopper over verifiseringssteget. I slike tilfeller forsøker vi alltid å gi den best mulige opplevelsen. Vi aksepterer returer innen en utvidet periode, og tilbyr gratis returetikett,» forklarer teamet.


Balanse mellom automatisering og menneskelig ekspertise

Mens mange plattformer satser på full automatisering, opprettholder Eurodel en sterk menneskelig tilstedeværelse i både kundeservice og kompatibilitetskontroll.

– «Noen kunder har biler med modifikasjoner, eller så kan OE-katalogene være ufullstendige,» forklarer teamet. «I slike tilfeller kreves menneskelig vurdering.»

Selv om Eurodel har vurdert å automatisere deler av kompatibilitetskontrollen, har de bevisst valgt å la være. – «Det er langt verre å feilaktig bekrefte kompatibilitet, sende ut produktet og skuffe kunden noen dager senere.»

Gjøre et komplekst produktutvalg enkelt

Eurodel har flere millioner bildeler fordelt på tusenvis av kategorier og varianter. Likevel oppleves det ikke som komplisert for kundene, fordi alt er organisert bak et oversiktlig og intuitivt grensesnitt.

– «Når du besøker nettsiden vår, er det første vi ber om bilens opplysninger,» forklarer teamet. «Det gjør at vi kan snevre inn søkeresultatene fra titusenvis av produkter til kun et fåtall relevante deler.»

For å gjøre det enda enklere kan du oppgi registreringsnummeret ditt og få bilen automatisk matchet. – «Vi jobber kontinuerlig med å forbedre denne delen av kjøpsreisen,» sier teamet, og fremhever Eurodels mål om å gjøre det både raskt og trygt å finne riktige deler – uansett bilmodell.

Hva skjer etter kjøpet

Eurodel har et dedikert kundeserviceteam som alltid står klart til å hjelpe med spørsmål om bestillinger, returer eller montering.

– «Vi legger vekt på rask respons og personlig service,» sier teamet. «Våre medarbeidere er godt trent til å løse et bredt spekter av henvendelser.»

Dette gjenspeiles i kundenes tilbakemeldinger: Eurodel har i snitt 4,1 stjerner på Google og 4,4 på Trustpilot, basert på tusenvis av anmeldelser fra fornøyde kunder.


En datadrevet fremtid

Eurodel står ikke stille – tvert imot ser selskapet hele tiden fremover.

– «Vi bruker hundrevis av datapunkter for å forstå hvordan brukerne navigerer på nettsiden, hvor de møter hindringer, og hva som skaper frustrasjon,» forklarer teamet. «Nettstedet og tjenestene våre er i kontinuerlig utvikling for å bli enklere, raskere og mer brukervennlige.»

Når Eurodel utvider produktsortimentet og styrker sin posisjon i markedet, forblir fokuset på kundeservice selve grunnmuren i virksomheten. I en bransje der hvert feiltrinn kan svekke tilliten, er gode digitale verktøy kombinert med ekte menneskelig støtte nøkkelen til å gjøre engangskunder om til lojale kunder.

Med millioner av produkter i sortimentet og en økende kundebase viser Eurodel at en gjennomtenkt kundeopplevelse og høy servicegrad gir et reelt konkurransefortrinn – selv i den mest komplekse delen av netthandelen.

 

Powered by Labrador CMS