BILLIG KINESER: Nankang Ice Activa Ice-1

Holder fast på sisteplassen

Nankang Ice Activa Ice-1

Kinesiske Nankang havner på bunnen i de fleste test-disipliner, akkurat som i fjorårets test.

Publisert Sist oppdatert

Nankang Ice Activa Ice-1

63 poeng

Last- og hastighetsindeks:94Q

Fakta

Produksjonsland:Kina Produksjonsdato:15/02 2016 Pigger:nei

Kinesiske Nankang havner på bunnen i de fleste test-disipliner, akkurat som i fjorårets test.

Snø

Akselerasjon:7 Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:7

Is

Akselerasjon:5 Bremselengde:5 Kjøreegenskaper:6

Tørr asfalt

Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:5

Våt asfalt

Bremselengde:5 Kjøreegenskaper:5

Annet

Støy:9

Dekket mangler grep på is, både når det gjelder bremsing, akselerasjon og sidegrep. På snø er situasjonen mye av den samme. Sidegrepet er dårlig, noe som gjør at kjøringen føles utrygg.

På våt vei har dekket lang bremsestrekning.

Det positive er at dekket er billig.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.