I fjor hadde Bridgestone problemer på is. I år er justeringer i oppbygningen tydeligvis gjort og dekket ett av de beste piggfrie på is. Det bremser godt og tar seg bra fram.
På snø presterer dekket mer midt på treet. Hjulene kan blant annet slippe relativt brått når grensen for grep overskrides og det trekker ned for kjørefølelsen.
Dette inntrykket forsterkes på våt asfalt. Dekket er blant de mest støysvake.
Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.