GOD PÅ TØRT: Dunlop Sport BlueResponse

Ypperlig på tørt underlag

Dunlop Sport BlueResponse

Dette Dunlop-dekket er klart best på tørr vei.

Publisert Sist oppdatert

Dunlop Sport BlueResponse

83 poeng

Last- og hastighetsindeks:91V

Fakta

Produksjonsland:Polen Produksjonsdato:22/08 2016

Dette Dunlop-dekket er klart best på tørr vei.

Tørr asfalt

Bremselengde:8

Våt asfalt

Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:8 Grep:9 Vannplaning:9

Annet

Støy:9

I likhet med Goodyear har Dunlop lang bremsestrekning på våt vei. Også her er det bremseevnen under kjølige forhold som er dårligst.

Egenskapene mot vannplaning er middels, men dekket får dårlige rundetider på bane, noe som i stor grad skyldes det dårlige bremsegrepet.

På tørr asfalt er dette dekket blant de aller beste, både når det gjelder bremsing og banekjøring. Det har lav rullemotstand, men har det høyeste støynivået av alle.

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.

  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.

  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.