Goodride IceMaster Spike Z-506:
Akseptabel på asfalt
Kinesiske Goodride hevder at dekket er utviklet i Finland, men det hjelper ikke: Dette holder ikke mål.
Pluss:
Kort bremselengde på asfalt, akseptabelt våtgrep.
Minus:
Kort bremselengde på asfalt, akseptabelt våtgrep.
Sammenlignet med Triangle har Goodride færre katastrofale egenskaper, men det mangler også styrker.
Den stive konstruksjonen og harde gummien gjør det akseptabelt på asfalt, men i vinterdelene skuffer det – lavt grep og sladder lett.
Goodride ender blant de dårligste i alle kategorier og havner nederst.
Klikk her hvis du vil se resultatene på detaljnivå – med nøyaktige sekunder, meter, etc.
Goodride IceMaster Spike Z-506
52 poeng
Last- og hastighetsindeks:107 TMontering:Rotasjonsretning
Fakta
Produksjonsland:Kina Produksjonsdato:28/08 2024 Pigger:202
Mønsterdybde: 9,1 mm
Gummihardhet (Shore): 64
Snø
Akselerasjon:4 Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:4
Is
Akselerasjon:2 Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:3
Tørr asfalt
Bremselengde:4 Kjøreegenskaper:3
Våt asfalt
Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:3 Vannplaning:3
Annet
Støy:2 Forbruk:4
Pigger
Antall:202 Piggutstikk etter innkjøring (mm):1.1 Piggutstikk etter snø/istest (mm):1.3
Karakterer på et blunk, piggdekk:
| Dekk | Nokian | Goodyear | Continental | Michelin | Pirelli | Nexen | Triangle | Goodride | |
| Is | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | |
| Snø | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | |
| Støy | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | |
| Vått | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | |
| Tørt | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Detaljert poengoversikt, piggdekk:
| Disiplin | Maks poeng | Nokian | Goodyear | Continental | Michelin | Pirelli | Nexen | Triangle | Goodride |
| Akselerasjon på is | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| Bremsing på is | 15 | 15 | 15 | 9 | 12 | 6 | 6 | 3 | 6 |
| Kjøring på is | 15 | 15 | 12 | 12 | 12 | 6 | 6 | 3 | 3 |
| Poeng på is | 35 | 35 | 32 | 24 | 29 | 14 | 14 | 7 | 11 |
| Akselerasjon på snø | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| Bremsing på snø | 10 | 8 | 10 | 10 | 10 | 10 | 6 | 8 | 8 |
| Kjøring på snø | 10 | 10 | 8 | 10 | 8 | 8 | 4 | 4 | 4 |
| Poeng på snø | 25 | 23 | 23 | 25 | 23 | 23 | 13 | 16 | 16 |
| Bremsing våt asfalt | 10 | 6 | 8 | 8 | 4 | 8 | 8 | 10 | 6 |
| Kjøring våt asfalt | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 |
| Vannplaning | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
| Poeng på vått | 20 | 12 | 16 | 16 | 11 | 18 | 18 | 16 | 12 |
| Bremsing tørr asfalt | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
| Kjøring tørr asfalt | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |
| Poeng på tørt | 10 | 8 | 7 | 9 | 8 | 9 | 8 | 7 | 7 |
| Drivstofforbruk | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| Støy | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 |
| Total | 100 | 85 | 84 | 82 | 79 | 70 | 58 | 54 | 52 |
| Plassering | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Poengberegning og vurdering
● Hver deltest får karakter fra 1 til 5, basert på måleresultater og hvor mye de avviker fra snittet og beste resultat.
● Kjøreegenskaper og støy vurderes også subjektivt.
● Noen deltester vektes høyere, som brems og kjøreegenskaper på is, der poengscore multipliseres med tre og maksscore er opptil 15 poeng, mens f.eks. bremsing på tørr vei maksimalt gir 5 poeng.
● Sluttresultatet prioriterer vinteregenskaper høyest, fordi forskjellene der er størst.
● Tips: Ikke se deg blind på totalpoeng – velg dekk basert på hvilke forhold som er viktigst for deg.
Karakterskala:
5 = Utmerket. 4 = Bra. 3 = Middels. 2 = Mindre bra. 1 = Dårlig.