Lokket av for nye tanker fra Skoda:
Slik unngår du spylervæskesølet
Vi har opplevd det alle sammen: Sølet som oppstår når det skal fylles spylervæske. Skoda har kommet på andre tanker.
Vi tipper du har ferske erfaringer med minst ett av tre:
Enten er hullet til spylervæsketanken i bilen for liten i forhold til spylervæsken som kommer ut av kannen.
Eller så kommer spylervæsken nærmest støtvis ut av kannen.
Eller så er vinkelen mellom spylevæsketanken og kannen så ugunstig at du allerede har kastet bort noen runder med rengjorte ruter før strålen fra kannen treffer beholderen.
Uansett er resultatet en masse søl. På nye Skoda Scala som lanseres senere i vår, blir lokket på spylervæsketanken til en trakt når det åpnes. Nok en smart løsning fra produsenten som også introduserte isskrape på innsiden av tanklokket og paraply i bakdøren.
Les også: Her er våre Skoda-tester!
Ettermonteres
Eier du allerede en Skoda, så fortvil ikke: Løsningen skal kunne ettermonteres på andre modeller.
Skodas slagord er «Simply Clever», og Skoda selv hevder å ha hele 60 løsninger som forsvarer ordbruken.
Skoda Scala er en bil i den såkalte Golf-klassen, men 11 centimeter lenger enn bilen som har gitt klassen et navn. I god Skoda-tradisjon blir Scala svært romslig, og trolig blant de mer prisgunstige. I motsetning til Golf, kommer den ikke i elektrifisert utgave. Den velkjente tresylindre 1,0 liters bensimmotoren på 115 hk. blir trolig den mest attraktive.
Les også: Scala ruller inn i Golf-klassen