Kumho Wintercraft Ice
KOREANSK SKUFFELSE: Kumho Wintercraft Ice Foto: Lasse Allard
Verst når det gjelder

Kumho Wintercraft Ice

Det hjelper ikke at dette er et toppdekk, når det er verst når det gjelder.

Del denne artikkelen
65 Poeng

Dette Kumho-dekket er som dårligste når du trenger det mest – det vi si på is og snø.

Det har lang bremsestrekning på is og er enda dårligere på snø.

I tillegg slipper det relativt brått sideveis.

Det hjelper lite at dette er et toppdekk på våt asfalt eller at det er relativt støysvakt og stabilt.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.

Kumho Wintercraft Ice

Antall pigger: 150
Hastighet: T (190 km/t)
Lasteindeks: 91
Rotasjonsretning: Ja
Innside/utside: Nei
Produksjonsdato: Uke 6, 2017
Produksjonsland: Sør-Korea
65 Poeng

Is

Bremsing 6/10

6

Akselerasjon 6/10

6

Manøverbane 5/10

5

Kjørefølelse 6/10

6

Snø

Bremsing 5/10

5

Akselerasjon 5/10

5

Manøverbane 5/10

5

Kjørefølelse 6/10

6

Våt asfalt

Bremsing 9/10

9

Manøverbane 9/10

9

Kjørefølelse 9/10

9

Tørr asfalt

Bremsing 7/10

7

Kjørefølelse 9/10

9

Komfort

Stabilitet 7/10

7

Støy 7/10

7

Rullemotstand 6/10

6