Bridgestone Blizzak DM-V2
STILLE: Bridgestone Blizzak DM-V2
Mister grepet for enkelt

Bridgestone Blizzak DM-V2

Bedre på snø, tross alt.

Del denne artikkelen
65 Poeng

Bridgestone er nervøst å kjøre på is, takket være at grensen for når grepet slipper er smal.

Litt for brå rattutslag medfører at grepet slipper både på for- og bakhjul.

På snø oppfører dekket seg litt bedre, men det dårlige sidegrepet kan gi ubehagelige overraskelser.

Dekkets beste egenskap er bremsegrepet på våt asfalt, men også her er sidegrepet for dårlig.

Dekket er støysvakt, men rullemotstanden er høy.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.

Bridgestone Blizzak DM-V2

Hastighet: S (180 km/t)
Lasteindeks: 108
Rotasjonsretning: Ja
Innside/utside: Nei
Produksjonsdato: Uke 33, 2015
Produksjonsland: Japan
65 Poeng

Is

Bremsing 6/10

6

Akselerasjon 5/10

5

Manøverbane 5/10

5

Kjørefølelse 5/10

5

Snø

Bremsing 7/10

7

Akselerasjon 7/10

7

Manøverbane 7/10

7

Kjørefølelse 7/10

7

Våt asfalt

Bremsing 8/10

8

Manøverbane 7/10

7

Kjørefølelse 6/10

6

Tørr asfalt

Bremsing 8/10

8

Kjørefølelse 8/10

8

Komfort

Støy 10/10

10

Rullemotstand 7/10

7