Davanti DX 390
UNDER MIDDELS: Davanti DX 390
Billig og dårlig

Davanti DX 390

Kinesiske Davanti er et billig dekk som ikke har klart å ta steget opp til et akseptabelt nivå.

Del denne artikkelen
73 Poeng

Det presterer under middels på både bremsing på våt vei og i vannplaningstesten.

På bane er grepet rett og slett for dårlig til at rundetidene blir gode. På tørr asfalt har Davanti lengst bremsestrekning av alle og får svak karakter for kjørefølelsen.

I tillegg har det høy rullemotstand.

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.
 
 

Davanti DX 390

Hastighet: V (240 km/t)
Lasteindeks: 91
Rotasjonsretning: Nei
Innside/utside: Ja
Produksjonsdato: Uke 37, 2016
Produksjonsland: Kina
73 Poeng

Våt asfalt

Bremsing 8/10

8

Kjøregrep 8/10

8

Vannplaning 7/10

7

Kjørefølelse 7/10

7

Tørr asfalt

Bremsing 6/10

6

Kjøregrep 7/10

7

Komfort/økonomi

Støy 9/10

9

Rullemotstand 6/10

6