<link>https://www.motor.no/</link><description /><copyright /><lastBuildDate>Tue, 23 Oct 2018 22:47:58 +0200</lastBuildDate><generator>Epinova.RssGenerator 11.0.0.8</generator><atom:link href="https://www.motor.no/rss-artikler/" rel="self" type="application/rss+xml" /><item><guid isPermaLink="true">https://www.motor.no/artikler/samlesak-fem-kompakte-bensinbiler/</guid><link>https://www.motor.no/artikler/samlesak-fem-kompakte-bensinbiler/</link><title>Disse bilene er som kattunger<p>Disse bensindrevne kompaktbilene har vært folkets favoritter. Men nå er de som et kull med kattunger: Mange ønsker seg en, men ikke så mange vil eie en.</p>Tue, 23 Oct 2018 14:18:23 +0200https://www.motor.no/artikler/bmw-sjef-tror-pa-liten-elbil-andel-i-2030/https://www.motor.no/artikler/bmw-sjef-tror-pa-liten-elbil-andel-i-2030/Bare 15 prosent helelektrisk i 2030<p>I BMWs hovedkontor i München forventer man å leve lenge med eksosen fra verdens bilpark. Bare 15 prosent av BMWs modeller vil være heleelektriske om 12 år.</p>Tue, 23 Oct 2018 13:46:46 +0200https://www.motor.no/artikler/sandnes-kan-trekke-seg-fra-bompengesamarbeid/https://www.motor.no/artikler/sandnes-kan-trekke-seg-fra-bompengesamarbeid/Kan trekke seg fra bomringsamarbeid<p>Sandnes-ordfører Stanley Wirak fikk fullmakt av bystyret til å trekke seg fra byvekstavtalen hvis ikke kravet om å fjerne rushtidsavgiften blir innfridd.</p>Tue, 23 Oct 2018 11:12:03 +0200https://www.motor.no/artikler/forste-audi-e-tron-visning-i-norge/https://www.motor.no/artikler/forste-audi-e-tron-visning-i-norge/Bare røre, ikke kjøre<p>De ivrigste E-tron-kundene betalte 20.000 kroner allerede i april 2017 for å kunne sikre seg et tidlig eksemplar. I disse dager kan de for første gang røre bilen. Men ikke kjøre.</p>Mon, 22 Oct 2018 23:38:23 +0200https://www.motor.no/artikler/bompengeparti-utvider-i-stavanger/https://www.motor.no/artikler/bompengeparti-utvider-i-stavanger/Bompengeparti utvider med nye lokallag<p>Partiet Folkeaksjonen nei til mer bompenger (FNB) har allerede tre representanter i bystyret i Stavanger. Nå oppretter de lokallag i to nye kommuner.</p>Mon, 22 Oct 2018 18:22:41 +0200https://www.motor.no/artikler/advarer-mot-villedende-priser-pa-leasingtilbud/https://www.motor.no/artikler/advarer-mot-villedende-priser-pa-leasingtilbud/– Lav månedsleie kan villede forbrukerne<p>Noen leasingselskaper manipulerer og sjonglerer med prisene slik at det ser rimeligere ut enn det er å lease bil. – Dette bidrar til å forvirre og villede forbrukerne, sier Forbrukerrådet.</p>Mon, 22 Oct 2018 12:08:49 +0200https://www.motor.no/artikler/duellen-tesla-x-vs-jaguar-i-pace/https://www.motor.no/artikler/duellen-tesla-x-vs-jaguar-i-pace/Model X eller I-Pace? Her er det som avgjør valget<p>Årets mest omtalte elbilnyhet – Jaguar I-Pace – ruller omsider på norske veier. Vi har sammenliknet den med erkerivalen Tesla Model X, bestselgeren blant el-SUV'ene. Forskjellene er større enn likhetene.</p>Mon, 22 Oct 2018 06:10:56 +0200https://www.motor.no/artikler/forbrukerradet-ber-namsmennen-priortere-innkreving-etter-bruktbilhandel/https://www.motor.no/artikler/forbrukerradet-ber-namsmennen-priortere-innkreving-etter-bruktbilhandel/– Namsmannen må gjøre jobben sin<p>Mens forbrukerministeren stoler på namsmennene, krever nå Forbrukerrådet at de gjør jobben sin – og prioriterer innkreving av penger etter vedtak og dommer.</p>Sun, 21 Oct 2018 15:10:56 +0200https://www.motor.no/artikler/lierbommen-var-faktisk-ikke-norges-forste-bom/https://www.motor.no/artikler/lierbommen-var-faktisk-ikke-norges-forste-bom/Bomringene startet som en nødløsning<p>En gråværsdag for 43 år siden åpnet bommen mange av oss husker: Bomstasjonen i Lier ved Drammen. Det var på mange måter starten på omfattende bompengefinansiering her i landet. Men det var i Bergen de første bommene kom – for flere hundre år siden.</p>Sat, 20 Oct 2018 12:10:57 +0200https://www.motor.no/artikler/bomringenes-far-angrer-pa-bommene/https://www.motor.no/artikler/bomringenes-far-angrer-pa-bommene/«I dag ville jeg sagt klart nei til bomringer»<p>Bomringenes far er sterkt kritisk til bomringene rundt byene – og at bilistene skal betale milliarder for bybaner og T-baner. – Nå brukes bompengene til helt andre ting enn godt tjenlig veinett, sier Arild Eggen.</p>Sat, 20 Oct 2018 06:10:56 +0200