ENKELT: Her sitter knappen som fører deg rett til en spesialutdannet ekspert på Jaguar I-Pace.

I-Pace-eiere kan trykke på en knapp for å få råd:

Eksperten er oppe døgnet rundt

En norsktalende ekspert er bare et knappetrykk unna når som helst på døgnet du måtte trenge assistanse i din Jaguar I-Pace.

Publisert Sist oppdatert

Dagens høyteknologiske biler har så mange finesser at instruksjonsbøkene minner om mursteinsromaner. Kontrasten til papir og stein, er mildt sagt stor når Jaguar lanserer det de kaller «I-assistance».

Kort og godt:

Kjører du en I-Pace og har spørsmål om bilen eller teknologien, så er det bare å trykke på en knapp over frontruta. Da får du svar fra en rådgiver som er spesialutdannet på I-Pace.

Jaguars skandinaviske presse- og PR-manager Søren Hyltoft er nesten like tilgjengelig – og svarer dette på Motors spørsmål om åpningstider og språk:

– Det er 24/7 og de snakker flytende norsk.

Les også: Tesla Model X eller Jaguar I-Pace – her er vår dom

Han nevner noen relevante spørsmål:

  • Hvorfor får jeg ikke en rekkevidde på 470 km med I-Pace, hvordan kan jeg forbedre dette? Jeg er parkert på en offentlig ladestasjon, hvilken kabel skal jeg bruke, og hvordan kobler jeg den til?
  • I-Pace informerer om at en programvareoppdatering er tilgjengelig. Hva innebærer dette, og hvordan utfører jeg oppdateringen?
  • Hvordan parer jeg telefonen min med I-Pace?

Les også: Skal styre elbilen fra mobilen

Et av fire land

– Jo mer komplekse bilene blir og jo flere funksjoner de har, desto større kan behovet for hjelp bli. Derfor er det fantastisk at våre norske I-Pace-kunder har den unike muligheten til å komme direkte i kontakt med en rådgiver som kan svare på spørsmål, sier Hyltoft.

Norge er foreløpig et av fire land som kan tilby denne tjenesten i I-Pace.